Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører mye om at de som går yrkesfag, musikkdansdrama, tegningformfarge, medie og kommunikasjon, og skal ha påbygging, sier at det er tyngre enn å gå allmenn, eller økonomifag.

Jeg har hørt at noen av fagene blir delt opp, slik som matten og naturfag. Og at dere også har norsk over flere år som oss.

Er spent på å høre hvordan fagene ble fordelt. :)

Nå skal jeg si hvilke fag jeg tok. Jeg var blåruss, så tok økonomiske fag. Vet ikke hva det heter idag ... Men i Oslo går de på handelsgym. Jeg gikk på en liten skole på vestlandet, så her gikk allmenn, økonomiske og administrative fag på samme skole. Så her holdt rød og blå seg sammen mot svartrussen ;)

I 1.klasse hadde jeg

Engelsk

Matte (det som idag heter 1T, event.1P)

Naturfag

Økonomi og info.behandling

Tysk B-språk 1

Norsk

Kroppsøving

I 2.klasse hadde jeg

Matte (2MY)

Biologi (2BI)

Bedriftsøkonomi I

Samfunnsfag

Tysk B-språk

IT (data)

Norsk

Kroppsøving

I 3.klasse hadde jeg

Norsk

Nyere historie

Religion og etikk

Kroppsøving

Bedriftsøkonomi II

Biologi (3BI)

Matte (3MY)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her kan du lese om det sjølv: http://www.vilbli.no/4daction/WA_Forsiden?ASP=35740078&Ran=91236&TP=03-06-11

Allmennfaglig påbygging er tøft. Då ein har mellom anna 5 timar historie, 5 timar matematikk, 10 (!) timar norsk i veka. Dei har òg, om eg ikkje hugsar feil, 35 timar i veka. Så det er tungt, teoretisk, mykje å gjere og mange timar i veka.

Endret av Rosalie
Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg kan tenke meg at påbygging også er veldig tungt, siden man har hatt to ganske praktiske år før, også skal man smelle til med et siste kjempeteoretisk år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på musikklinja, som gir generell studiekompetanse, husker jeg at vi var misunnelige på allmennklassene som hadde betraktelig færre timer i uka. Det gjaldt spesielt 3. klasse da vi kunne se dem spasere ut et par timer før oss. Vi hadde 8 timers dager praktisk talt hver dag. Det største problemet med å gå musikklinja var at allmenfagene var fordelt ut over de tre årene slik at vi ikke hadde matte før i andreklasse. Når man i utgangspunktet ikke har matte som yndlingsfag gir det enorme ulemper å gå et år uten å holde kunnskapen ved like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...