Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kjøpte et maleri på loppemarked og skulle bare ha rammen. Bildet var jeg ikke intr. i og det så ut som et masseprodusert maleri. Så sier gubben at han tror det er et maleri av O. teien / O. teigen (utydelig skrift på slutten)

Men jeg finner ikke noe mer om ham eller verdi.

Dumt å kaste det om det er verdt noe/ eller noen andre heller vil ha bildet.

hvor kan jeg finne ut om sånt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt Blomqvist kunsthandel og få en vurdering.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

kjøpte et maleri på loppemarked og skulle bare ha rammen. Bildet var jeg ikke intr. i og det så ut som et masseprodusert maleri. Så sier gubben at han tror det er et maleri av O. teien / O. teigen (utydelig skrift på slutten)

Men jeg finner ikke noe mer om ham eller verdi.

Dumt å kaste det om det er verdt noe/ eller noen andre heller vil ha bildet.

hvor kan jeg finne ut om sånt?

Noe slikt du har kjøpt ?

AnonymBruker
Skrevet

Noe slikt du har kjøpt ?

hehehe hadde det vært så vel;) Nei landskapsmaleri, men jeg har sett lignende malerier. Vant en kliss lik på lotteri engang for mange år siden og det var en i lokalforeningen som hadde malt, men det som er annerledes er fargene og rammen er ganske slitt. Så jeg tviler på at dette er noe skikkelig verdifullt men nysgjerrig...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Spennende med sånne malerier eller lito'er :)

Jeg vil tro det ikke er noen stor sannsynlighet for at det skal skjule seg en virkerlig stor og kjent kunstner bak signaturen, men det er artig å prøve å lete seg frem til litt mer informasjon om kunstneren :)

Har gjort det selv et par ganger når jeg har funnet malerier og litoër jeg likte :)

Første punkt er akkurat det dere selv har gjort; nemlig å prøve å tolke signaturen, og holde helt åpent for at enkelte bokstaver kan være vanskelige å lese (da har jeg prøvd meg frem, av og til med hell og andre ganger aldeles uten. :fnise:

Om man glemmer forbokstaven, og bare søker etter Teien + maler så treffer det her :)

Dersom dere eller loppemakedet har tilknytning til Trøndelag så kan det være et spor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...