AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 kjøpte et maleri på loppemarked og skulle bare ha rammen. Bildet var jeg ikke intr. i og det så ut som et masseprodusert maleri. Så sier gubben at han tror det er et maleri av O. teien / O. teigen (utydelig skrift på slutten) Men jeg finner ikke noe mer om ham eller verdi. Dumt å kaste det om det er verdt noe/ eller noen andre heller vil ha bildet. hvor kan jeg finne ut om sånt?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Kontakt Blomqvist kunsthandel og få en vurdering. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 kjøpte et maleri på loppemarked og skulle bare ha rammen. Bildet var jeg ikke intr. i og det så ut som et masseprodusert maleri. Så sier gubben at han tror det er et maleri av O. teien / O. teigen (utydelig skrift på slutten) Men jeg finner ikke noe mer om ham eller verdi. Dumt å kaste det om det er verdt noe/ eller noen andre heller vil ha bildet. hvor kan jeg finne ut om sånt? Noe slikt du har kjøpt ?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Noe slikt du har kjøpt ? hehehe hadde det vært så vel;) Nei landskapsmaleri, men jeg har sett lignende malerier. Vant en kliss lik på lotteri engang for mange år siden og det var en i lokalforeningen som hadde malt, men det som er annerledes er fargene og rammen er ganske slitt. Så jeg tviler på at dette er noe skikkelig verdifullt men nysgjerrig...
Gjest Lille-pus Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Spennende med sånne malerier eller lito'er Jeg vil tro det ikke er noen stor sannsynlighet for at det skal skjule seg en virkerlig stor og kjent kunstner bak signaturen, men det er artig å prøve å lete seg frem til litt mer informasjon om kunstneren Har gjort det selv et par ganger når jeg har funnet malerier og litoër jeg likte Første punkt er akkurat det dere selv har gjort; nemlig å prøve å tolke signaturen, og holde helt åpent for at enkelte bokstaver kan være vanskelige å lese (da har jeg prøvd meg frem, av og til med hell og andre ganger aldeles uten. Om man glemmer forbokstaven, og bare søker etter Teien + maler så treffer det her Dersom dere eller loppemakedet har tilknytning til Trøndelag så kan det være et spor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå