Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Håret mitt er tynt og jeg tenkte å handle clip on hair extensions. Noen som har erfaringer med det? Kom over denne nettbutikken og lurer på om noen har erfaringer med hår derfra? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har tynt hår fra før, da er d ikke mye å gjøre.

hvis du hadde tjukt/en del mer, må du kansje bytte hårprodukter. (balsam, hårfarge, sjampo)

ikke bruk u-profesjonelle produkter: Garnier fruktis osv (ting du kjøper på rimi, ICA, Meny osv)

hvorfor? de sliter på håret og tynner det ut + du kan risikere, om du bruker de altfor ofte, å miste mye hår og ikke få dem tilbake (dreper/ødeleger rotfeste til håret i hodebunnen)

bruk profesjonelle: REDKEN (det bruker jeg) både balsam og sjampo.

ja det koster mer... men du får det du betaler for!

Gjest Consensio
Skrevet

Oh, kan man virkelig få mindre hår av butikkprodukter?

(løper ut for å kjøpe shampoo og balsam fra matbutikken her :jepp: )

AnonymBruker
Skrevet

Hva hvs jeg har alltid hatt tynt hår, funker det da ikke å kjøpe hair extensions? Har hørt at man får tykkere hår...

Skrevet

bruk hue litt da....

Skrevet

Ja, særlig av Define har jeg hørt. Det er visst nesten det samme som en tube med Veet :skratte:

Huff, alt det rare folk tror på....

• Liker 1
Gjest Ruccola
Skrevet

Har du oppklippet hår?

Første bud for å få tykkere hår er ihvertfall å spare ut til litt jevnere lengder om man har stor gradering.

Jeg var så skuffet på frisøren min når jeg hørte at man ikke bør ha en oppklippet look i mer enn to år....

(Sånn der det ytterste håret er bare ca 10 cm kort for å lage volum, mens det da blir lengre og lengre utover mot tuppene)

Jeg hadde en sånn frisyre i nesten 4 år, gikk til fast frisør.

Tilslutt hadde jeg jo nesten ikke hår igjen i lengdene!

(Hadde hår omtrent ned til bh-stroppen)

Så jeg tok saksa og klippet av 10-12 cm av tuppene.

Nå har jeg byttet frisør. Stusser håret jevnlig og har ti ganger så tykt hår!!!

Skrevet

Tipper du har rimelig slitte tupper og i tillegg er oppklippet. Det er typisk, da virker håret utrolig tynt selvom det egentlig ikke er det, få deg en time hos frisøren og klipp bort det slitte, og prøv å spare til like lengder på håret, så skal du se at håret virker ti ganger tykkere.

Skrevet

Ja, særlig av Define har jeg hørt. Det er visst nesten det samme som en tube med Veet :skratte:

Huff, alt det rare folk tror på....

ja! endelig noen som er smarte her:)

Skrevet

hvis du har tynt hår fra før, da er d ikke mye å gjøre.

hvis du hadde tjukt/en del mer, må du kansje bytte hårprodukter. (balsam, hårfarge, sjampo)

ikke bruk u-profesjonelle produkter: Garnier fruktis osv (ting du kjøper på rimi, ICA, Meny osv)

hvorfor? de sliter på håret og tynner det ut + du kan risikere, om du bruker de altfor ofte, å miste mye hår og ikke få dem tilbake (dreper/ødeleger rotfeste til håret i hodebunnen)

bruk profesjonelle: REDKEN (det bruker jeg) både balsam og sjampo.

ja det koster mer... men du får det du betaler for!

Det der er stemmer ikke. Jeg mistet masse hår da jeg gikk over til REDKEN brukte da både sjampo og balsam, røyta som en hund. Nå har jeg byttet til butikk sjampo elvital den gule og håret har sluttet å falle av.

Skrevet

Det der er stemmer ikke. Jeg mistet masse hår da jeg gikk over til REDKEN brukte da både sjampo og balsam, røyta som en hund. Nå har jeg byttet til butikk sjampo elvital den gule og håret har sluttet å falle av.

vi er forskjelige. jeg fikk tykkere

Skrevet

vi er forskjelige. jeg fikk tykkere

Nettopp vi er FORSKJELLIGE. Bare fordi du mistet hår av butikk sjampo betyr det heller ikke at all vil gjøre det og derfor ingen vits å svartmale butiikk sjampo.

• Liker 2
Skrevet

De inneholder oljebaserte silikoner, og om de får ligge i hodebunnen din for lenge, KAN konsekvensen være at hårsekkene tettes helt eller delvis igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags produkter gjør håret tynt, men tilbake til spørsmålet ditt... SOAR har jeg hørt mye bra om!

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1307198103' post='9313925]

De inneholder oljebaserte silikoner, og om de får ligge i hodebunnen din for lenge, KAN konsekvensen være at hårsekkene tettes helt eller delvis igjen!

Skrevet

har sett at det er silikoner i frisørshampoo også, er dette en annen type?

Både "billigshampoo/balsam" og "frisørshampoo/balsam" kan inneholde silikoner av varierende type. Begge kan også være helt uten silikoner (og parfyme, parabener osv). Det kan like gjerne være at en frisørshampoo ikke fungerer for ditt hår som at en billigshampoo ikke gjør det. Om både shampoo og balsam har oljebaserte silikoner, kan det være at man etterhvert må bruke renseshampoo for å fjerne litt belegg, men det er helt udramatisk.

Skrevet

har sett at det er silikoner i frisørshampoo også, er dette en annen type?

Oljebaserte silikoner vs vannbaserte silikoner :)

Skrevet (endret)

ok, et siste spm, ikke meningen å kuppe tråden; kan man lese seg til forskjellen på disse på innholdslisten, altså hva som betegner vannbasert og hva som er oljebasert?

Endret av frøken_øst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...