Redbull Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Kjøpte firstprice sin lapskaus på boks, å der stod det palmeolje bakpå. Kasta boksen med en gang og stekte meg grønnsaker i stede. Men så kom jeg til å tenke på: noen produsenter "gjemmer" palmeoljen i ett annet ord/næringsstoff, noen som vet hva det næringsstoffet er? Vegetabilsk olje? Hvordan skal jeg da klare å styre unna palmeoljen?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Du hev seriøst maten fordi det er palmeolje i den? Det er helt greit å unngå det, og det støtter jeg. Men å hive mat? Og palmeoljen kan være kamuflert som vegetablisk olje ja. 1
Redbull Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2011 Den kosta 7 kr, og så ut som bæsj, så ja det gjorde jeg
Kladd Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Om man skal kaste all ferdigmat med palmeolje, kan man like gjerne slutte å kjøpe ferdigmat! Palmeolje kamufleres som "vegetabilsk olje" ja, og jeg tenker iallefall som så at dersom det står "vegetabilsk olje" så er det det samme som palmeolje. Rett og slett fordi dersom et produkt har brukt andre og bedre oljer, så regner jeg i grunn med at det vil stå eksplisitt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Hva er galt med palmeolje? http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/palmeolje_usunn_for_kropp_og_klode Alt.
Kråkesaks Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Tråden er ryddet for krenkelse og spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå