Gå til innhold

Gjennomvåt klesvask

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Whirlpool-maskin hvor klesvaska er gjennomvåt etter hver vask, og har hørt noe om at det antagelig er er filter det er noe galt med. Skal jeg bytte det? Hvor på maskinen finner jeg dette? Hvor kjøper man nytt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg ville heller sjekket sentrifugeringen.

Båndet som driver trommelen på min hadde løsnet litt for noen år tilbake, og da fikk ikke trommelen spinne ut nok vann.

(Evt at maskinen din rett og slett ikke står på høy nok sentrifugering? Bruker min på 800 omdreininger på finvask og 1600 på kokvask)

Ligger det vann inne i trommelen, kan det vere pumpen som er gåen.

Filteret på en vaskemaskin skal sjekkes og tømmes innimellom. Det sitter som regel i en liten luke nederst til høyre på maskinen. Men ver obs på at det kommer endel vann ut når du åpner denne, så tøm gulvet for ting som ikke tåler vann og ha en mopp tilgjengelig ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt problemer med våt klesvask før, og da hadde den som så på det åpnet topplokket. Jeg aner ikke hvordan jeg får til det. Hva er det man fikser under topplokket isåfall? Er ikke noen luke nede til høyre, er bare noe som ser ut som et deksel som er like bredt som maskinen, som er helt nederst på forsiden.

Vet ikke om det hjelper noe med bilder :laugh:

post-37809-0-07933600-1307109085_thumb.j

post-37809-0-05302800-1307109093_thumb.j

post-37809-0-60790800-1307109098_thumb.j

post-37809-0-95130900-1307109109_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er noen skruer som man kanskje må skru ut for å få av topplokket, men frister ikke veldig å surre med noe ettersom jeg ikke har snøring på vaskemaskiner. Får vel "krype til korset" og kontakte utleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...