Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

endelig fått meg jobb, men de trengte attester for å regne ut lønnen min, 2 av de jeg trenger attester fra gir meg ikke tilbakemelding så lurte på om jeg kunne vise til arbeidskontrakt på disse arbeidsplassene? er det noen som vet? jeg vet den ene bedriften er konkurs da:P men har jo da somsagt bevise for jeg har jobbet der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid lurt å be om attest det øyeblikket man forlater en stilling, for man vet aldri hva som skjer med bedriften senere eller om sjefen fortsetter eller ikke, og ikke blir lett å få tak i.

Når det er sagt, er jo en kontrakt også bevis på ansettelsesforhold, men ikke på hvor lenge det varte? Bare når du startet i stillingen, hvis ikke det var en avtalt periode i starten, men ofte jobber man mindre eller mer enn det som er avtalt også. Syns du bør snakke med ny arbeidsgiver om dette. Spør om kontrakt er like gyldig, eller om du må ha attest. Hvis du må ha attest, så får du nok ikke lønn i forhold til det du egentlig burde. Da var dette i så fall en dyr lekse....

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for svar, og jeg har lært:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...