Gå til innhold

strømskap / mini-trafo-boks midt i hagen vår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen kreative sjeler her inne?

Midt i hagen vår står det en stor, sølvgrå boks (ca 1m høy og 25 cm x 50 cm bred). Det må vel være noe kommunalt, trafo/strøm-relatert. Skjønner bare ikke helt hvorfor den er plassert i hagen vår i stedet for like ved veien, som så mange andre slike er.

Nå skal vi endelig begynne å hugge bort gamle trær og få orden på hagen vår - og jeg lurer på hva vi kan gjøre med denne.

Kanskje kle den inn med tre, og bygge klatrestativ over den, til barna? Eller kan det være skummelt å herje for mye på/i nærheten av en slik boks?

Regner med det ikke er så lett å få fjernet slike bokser... Men den er plassert slik at den står litt i veien når vi skal ta i bruk hagen.

Har også litt lyst til å male den grønn eller noe - slik at den ikke vises så godt.

Tenkte på å sette et bord over den, og altså gjemme den under flata på hagebordet - men den er for høy til dette.

Noen ideer? Og kan det være fare for stråling rett ved siden av slike bokser? (Vi skal lage sandkasse like ved...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Naenia
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med kommunen og hørt om det var mulig å få flyttet den og hvilke hensyn dere må ta, jeg :)

Skrevet

For det første så kan du nok ikke kle den med noe, den boksen må de som eier den ha tilgang til i tilfelle det er noe feil med den eller den må repareres etc. Vi har også en sånn boks, men den er nederst i hagen, og den hender det kommer noen menn og fikler med den.

For det andre så skjønner jeg at det er irriterende at den står midt i hagen, men selve boksen er jo ikke din eiendom, så du kan ikke gjøre noe med den uten å spørre de som har den. Det står sikkert på boksen om det er kommunen eller Hafslund etc som har satt den opp. Ring dem og spør om det går an å flytte den, eller om du kan male den etc. Det burde jo ikke være umulig.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ja, dere har selvfølgelig rett, jeg må se nærmere på boksen og finne ut hvem den tilhører, og høre om den virkelig MÅ stå der. Hagen er ganske liten, og denne boksen hindrer oss i å ta den helt og fullt i bruk.

((Sukk - at de ikke kunne plassere den enten i tomtegrensa 5 meter unna, eller i veikanten 30 meter unna!))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...