Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lenge tenkt på å få en tattoo, og nå har jeg etter nøye gjennomtenking kommet frem til hva jeg vil ha.

Jeg skal ha et bibelvers på underarmen, noe som jeg står for å vil bære med meg resten av livet.

Men, jeg har siden jeg var liten hatt atopisk eksem. De siste årene har vært bra (med unntak av fingrene) og jeg har ikke vært noe plaget rundt håndledd/underarm. Tidligere har jeg fått noe i armhulen og på håndleddet på vinteren...

Kan eksem være ett hinder for tattoo´en? Blir de stygge om jeg får utbrudd (men ikke klør på?)..

Håper noen kan gi meg litt tips :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

usikker på om det var riktig kategori de her.. men all erfaring mottas med takk! :D

Gjest Sevastra
Skrevet

Hvis jeg var deg så ville jeg funnet noen dyktige tattovører ved det du bor å spurt dem om hjelp. :) Kan ingenting om eksem.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg sliter med atopisk eksem og har hatt dette problemet siden jeg ble født.

Har voldsom eksem på hendene, flekkvis på armene og noe i ansiktet.

Har tattovering på beina, overarmene og skuldrene, og har ikke hatt noe problemer med det.

Jeg tar jo ikke tattovering der hvor jeg sliter mest med eksem.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet (endret)

Hei, jeg kan dele min erfaring :jepp:

Jeg har også atopisk eksem, den befinner seg for det meste på hendene. Likevel får jeg med jevne mellomrom utslett oppover underarmene (usikker på hva som trigger det, bare vet at det er der). Uansett, da jeg ville spe på tatoveringssamlingen min, ville jeg gjerne ha en nært håndleddet, men ikke så nært hendene der jeg vet jeg får utbrudd gjennom hele vinteren.

Løsningen min ble å få satt tatoveringene ca én lillefingerlengde fra håndleddet. Han som satte den protesterte først med "DER kan du jo ikke plassere den!", men jeg sa at det var der jeg ville ha dem. I ettertid har jeg noen ganger fått utslett der de er, og jeg har også til tider så tørr hud at hele meg har flasset (herlig), inkludert der tatoveringene sitter. Nå er det tre år siden jeg fikk dem, og de har ikke tatt noen skade av selve hudproblemene mine.

Ettersom du ikke har opplevd mye utbrudd der du tenker på å få satt tatoveringen, tror jeg det vil gå bra. Bare sørg for å behandle huden din godt, ta vare på den, rett og slett. Men du, jeg må påpeke at jeg snakker ut ifra egne erfaringer, ingen garanti at det vil fungere for deg. Men det har funket fjell for meg :jepp:

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Tusen takk for svar! Greit å få høre litt erfaringer fra dere, så håper jeg bare på at det går likedan hos meg :) Smøre smøre smøre... det er vel bare det vi må gjøre :)

Jeg har tenkt å snakke med tattovøren, han har holdt på i mange år og jeg vet han har mye kunnskap.. så han vet nok noe om eksem også.

Igjen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...