Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ansiktsvask fra soap and glory,sånn 3 i 1 ,men nå er nesa mi kjemperød ,å kjennes ut som jeg har den ruglette huden der.

Aldri hatt det før så at det skal komme nå når jeg bruker ansiktsvask så skal huden bli stygg:/

Hva er dette fornoe,bør jeg slutte å bruke den?

Det er kun på nesa jeg blir sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Å gjett om. Har vært innom MASSE. Det bgynnte med et 3 i 1 produkt som de reklamerte sykt mye på tv om. Alle vet sikkert hva jeg mener, menne husker ikke hva det heter. Jeg hadde bare litt plager, mest blackheads. Så jeg tenke jeg må vaske regelmessig. Huden min tåler ikke godis/brus "what so ever". Jeg vasket og vasket og ble værre og værre. God troenes som jeg var trodde dette bare var en faste. Til slutt var huden min så blank og rød at folk begynte å spørre om jeg var svett. Å flau som jeg var sa: "nei, nei har bare litt hudproblemer".

Jeg gikk til apotek, prøvde så å si alt de hadde. Å ble ikke bedre. Å jeg snakket alltid med personer som jobbet der for råd. Hunden ble kanskje mindre rød, men ikke mindre blank, og hadde ofte utbrudd.

Til slutt tenkte jeg at mange sier The Body Shop har ok produkter, men mange har hatt dårlig erfaring. Det var jo ikke noe å tape, s jeg spurtet for å kjøpe. Jeg kjøpte vask, toner, dag og natt krem pluss maske. Etter noen få dager kunne jeg kjenne stor forandring. Huden pustet, den var ikke tung eller fet. Å kvisene forsvant sakte men sikkert. Det er en veldig sterk serie som heter Tea Three. Søsteren min fikk veldig tørr hud etter å bruke alle produktene hver dag i lengere tid. Så jeg trappet ned til at jeg vasket ansiktet i dusjen, så toner etterpå. Å bare nattkrem. Som dagkrem har jeg en Mary Kay ansiktskrem og øyekrem fra The Body Shop. Huden min er stortsett i topp stand og er kjempe myk. Eksfolierer en gang i uken, men bruker rikelig med krem. Det sier at nøkkelen til et vakkert ansikt er nok fuktighet :D

Jeg sier ikke dette kan funke for deg, men en ordentlig vask og en fuktighets krem kan hjelpe. ;D

Gjest Nanne70
Skrevet

Det høres ut som om du ikke tåler ansiktsvasken, prøv å la vær å bruke den etpar uker og se om huden din blir bedre. Prøv eventuelt å bytte til en mildere ansiktsvask. En annen ting er om du har tilført fuktighet etter å ha brukt ansiktsvasken? Rens bør alltid etterfølges av fukt. Hvis du er ung og har dårlig råd, kan du f.eks. prøve Dermalogica's Clean Start, som er beregenet på ung og uren hud.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ung og sliter med huden din, gjør det som jeg ikke gjorde. Ååå gud bedres hadde jeg bare gjort det tidligere.

Oppsøk en hudlege/eller oppsøk en god hudsalong i ditt nærområde som selger gode produkter. Ikke kjøp noen produkter før du vet akkurat hvilken hudtype du har, og hva det sies om produktene rundt om kring på nett.

Ikke la noen presse på deg uendelig mange produkter. Når du er ung, trenger du en rens for din hud og en dagkrem for din hud. En skrubb som er god burde de fleste også unne seg.

Det merket du har kjøpt: Ikke kjøp merker som selger pga utseendet. Da må man hvertfall ta en grundig sjekk. Gjerne to ganger.

Skrevet

Det høres ut som om du ikke tåler ansiktsvasken, prøv å la vær å bruke den etpar uker og se om huden din blir bedre. Prøv eventuelt å bytte til en mildere ansiktsvask. En annen ting er om du har tilført fuktighet etter å ha brukt ansiktsvasken? Rens bør alltid etterfølges av fukt. Hvis du er ung og har dårlig råd, kan du f.eks. prøve Dermalogica's Clean Start, som er beregenet på ung og uren hud.

Har aldri slitt med kviser og uren hud,før jeg begynte med ansiktsvasken derifra,tenkte jeg ikke tåler den ,men har ikke reagert i resten av ansikte:/ bare nesa.

Å jeg ser ut som rudolf:O

Skrevet

Har aldri slitt med kviser og uren hud,før jeg begynte med ansiktsvasken derifra,tenkte jeg ikke tåler den ,men har ikke reagert i resten av ansikte:/ bare nesa.

Å jeg ser ut som rudolf:O

Skrevet

Dette trur eg at eg også har opplevd. Eg har fått det av produkt frå Garnier (den blå skrubbeansiktsvasken), Vichy (nattkrem), barbergel frå Venus (grøn flaske) og eit produkt som skulle redusere porer frå eitt eller anna merke.

Huden vart hoven, full av små prikkar (blemmer) og raud. Dette varte i ei lita veke. Men huden vart heldigvis normal igjen etterpå. Det er forferdeleg når det står på, sidan det ser ut som ein har eit alvorleg hudproblem. Reknar med det er ein allergisk reaksjon mot ein av ingrediensane.

Når det gjeld barbergelen så prøvde eg den ut på ein fot fyrst, og eg fekk faktisk sånne små blemmer fleire stadar på den sida av kroppen (til og med inni øyra!).

Skrevet

Og ja...slutt med produktet som gav deg reaksjonen :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...