Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får alle foreldre barnetrygd uansett hvor stor inntekt eller hvor stor formue de har? Påvires trygden av inntekt eller formue? Tenker bare på hvor drøyt det er at veldig mange setter trygden rett inn på en sparekonto.

Det er penger tatt fra fellesskapet, som egentlig bare burde vært utdelt til de som virkelig trenger det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får alle det.

Det er masse som blir tatt fra felleskapet. Med stor sannsynlighet har de som faktisk setter barnetrygden rett inn på konto til barnet, betalt såpass mye skatt, at det er helt greit.

Alternativet burde vel være at man fjerner hele ordningen, evt ikke lar de som tjener for lite å bli gravide. Er kanskje en bedre løsning?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får alle det.

Det er masse som blir tatt fra felleskapet. Med stor sannsynlighet har de som faktisk setter barnetrygden rett inn på konto til barnet, betalt såpass mye skatt, at det er helt greit.

Alternativet burde vel være at man fjerner hele ordningen, evt ikke lar de som tjener for lite å bli gravide. Er kanskje en bedre løsning?

At de som tjener mest også bidrar mest er ikke noe argument. Utrolig at noen kunne finne på å plusse det her.

Det er ikke noen selvfølge at personer med million-inntekt skal motta barnetrygd. Det burde vært forbeholdt de som trenger pengene for å få det til å gå rundt. Ellers er dette bare penger som øker rike folks formue enda mer.

Så det er virkelig ingen selvfølge at alle skal motta barnetrygd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den trygda er ikke akkurat sååå mye pr person da :roll:

Skrevet

Sannsynligvis koster de så mye å administrere en ordning med behovsprøving til en så stor del av befolkningen at det faktisk lønner seg å bare gi til alle istedet.

Og det at noen sparer hele barnetrygden på konto sier egentlig veldig lite om økonomien til en familie annet enn at de mest sannsynlig ikke lever på sultegrensen. Men det gjør jo de færreste i Norge i dag. En person som tjener 300 000, men som bor billig og har generelt lavt forbruk pga livsstil og livssituasjon, kan klare å sette tilside en slik sum, mens en med 500 000 i inntekt, men høyt lån og et høyere forbruk ikke trenger å klare det samme.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle ordninger som har inntektsutjevning som hovedmål. Barnetrygden har IKKE det.

Jeg tenker at det kan være greit for familier som har det trangt å få et slikt bidrag til økonomien, uten at de må gå på "sosialkontoret" og behovsprøves. Det blir mindre stigma av det, og det hjelper mange å få endene til å møtes.

• Liker 1
Skrevet

Vi har god økonomi, men fortjener nå søren meg barnetrygda like mye som de som lever på fattiggrensa!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med mange her. Vi har full jobb begge to, og har det greit økonomisk. Men vi har stort huslån, og det merkes godt at utgifter øker når vi har barn. Barnetrygden er veldig fin å ha for oss, og jeg er glad for at den ikke behovsprøves. De jeg kjenner med barn som har det trangt økonomisk (aleneforsørgere etc) får likevel hjelp økonomisk via andre ordninger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får alle foreldre barnetrygd uansett hvor stor inntekt eller hvor stor formue de har? Påvires trygden av inntekt eller formue? Tenker bare på hvor drøyt det er at veldig mange setter trygden rett inn på en sparekonto.

Det er penger tatt fra fellesskapet, som egentlig bare burde vært utdelt til de som virkelig trenger det.

Både jeg og mannen min betaler toppskatt av inntekten vi tjener. Med din tankegang hadde vi sikker havnet i kategorien "de som ikke trenger det". Men for å få utdannelsen vi har, brukte vi mange år av livet uten å ha inntekter (utenom sommerjobb). I tillegg har vi studielån. Vi har heller ikke noe arv av betydning å "se fremt til".

Hver lille krone som kommer i barnetryd er virkelig viktig for oss og ikke en krone går inn til ungenes sparekonto. Pengene brukes til hus, mat, klær og aktiviteter til ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...