sjokolademonster Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har hørt at om man tar sitronsaft i håret, så vil det lysne mer ute i sola. Noen som har prøvd dette? Funker det, eller er det bare ødeleggende? Og evntuelt; hvor mye hadde dere i? Vurderer å prøve selv, men tørr ikke helt før jeg hører andres erfaringer
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Hvis jeg skal sole meg en dag på verandaen hjemme, der ingen ser meg, tømmer jeg gjerne MYE sitronsaft i håret. Skal jeg på stranda en dag, der man gjerne vil føle seg litt finere, og ikke lukte som en sitron, hender det at jeg tar litt på det, bare. Veit ikke egentlig om det funker så veldig bra, men håret mitt blir ikke ødelagt av det, i hvert fall. Det er heller ingen andre, store utslag, som at det plutselig blir helt hvitt, eller at jeg ser at der og der er det tydelige striper av sitronen. Det blir lysere om sommeren uansett, men veit ikke om det er sitronen sin skyld Håret mitt er fra før av tørt, krøllete og mørkeblondt, så hadde håret tatt skade av det, hadde jeg sikkert merka noe på mitt. Derfor: du kan trygt prøve det ut, men ikke vent deg de store utslagene
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Hår kan bli ødelagt av det, hodebunnen kan bli veldig irritert, og håret lysner bare akkurat litt av det. Venninna mi gjorde det på seg selv en hel sommer og det ble jo lyst, så sluttet hun på høsten og skadene av fruktsyren, da kunne en virkelig se det. Anbefaler det ikke, latterlig at folk ikke skjønner hvor etsende fruktsyre er, når tannleger advarer mot det for tannemaljens skyld, så er det ikke smartere å gni det i HÅR. Men lykke til
Rainbow Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Anbefales ikke hvis håret ditt ikke er naturlig blondt. Jeg prøvde det for mange år siden. Striper håret og har også farga det blondere enn det egentlig er. Sitronsafta reagerte med det "frisørskapte" blonde, og gjorde at jeg fikk grønt hår. Ikke trafikklysgrønt, men nok til at det var et skjær folk la merke til. Samme skjer forøvrig fortsatt, om jeg dusjer steder der vannet går gjennom kobberrør. Det gjorde vannet hos foreldrene mine, noe som resulterte i at håret hadde et visst grønnskjær gjennom hele tida jeg bodde der etter at jeg begynte å stripe. Artig.
Amélie E. Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har hatt sitroner i håret, men for det meste bare i tuppene. Av og til i kombinasjon med litt havsalt. Best effekt under solbading. Blekner ikke så mye men kan bli bittelitt gyllent hvis man gjør det mye (har mørkt hår). Lylle til :-)
Sunniva81 Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 John Frieda har jo en sitron spray som er beregnet for å lysne håret. Kanskje du kunne prøve den før du prøver på egen hånd? Sånn for sikkerhets skyld bare, så du slipper å skade, med å ha for sterk sitron konsentrat i håret. Eventuelt må du jo blande ut med vann, eller? Skal prøve dette selv tenkte jeg, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.
lurine Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Brukte kamille-te i min ungdom for å få lysere hår. Skyll håret i kamille etter vask og ut i sola. Det pleier litt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå