Gå til innhold

slanking med skyr-yoghurt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker skyr-yoghurten, og den inneholder bare 100 kcal pr beger. Jeg blir mett på denne.

Lurte på om jeg kan erstatte frokost lunsj og kvelds med skyr, og spise normal middag? Eller er det noen ulemper med å spise så mye yoghurt? Den inneholder mye proteiner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ikke spesielt sunt ut, den inneholder jo ikke noe særlig energi i form av fett eller karbohydrater. Har du prøvd en sunt og variert kosthold?

Skrevet

Den inneholder en god del proteiner..

Men ville ikke byttet ut mere enn ett måltid med den..:)

AnonymBruker
Skrevet

Pluss den inneholder aspartam.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bevist at aspartam ikke er helsefarlig.

Men ikke overta denne tråden med snakk om hvorvidt det er farlig eller ei

Skrevet

Du burde heller investere i en blender, og gode frukt og grønnsaker, og heller lage deg en god smoothie til lunch, frokost eller mellom-måltid. Det er både sunt og godt, og da får du et godt og variert innhold av vitaminer og slikt. Du kan jo alltids blande i littegranne proteinpulver eller noe slikt.

Det er viktig at du får i deg alle næringsstoffer, også fett og karbohydrater, så lenge det er i moderate og riktige mengder.

Og som anonymbruker over sier, Aspartam, og det er ikke noe godt for kroppen i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Ulempen er jo at du ikke får i deg andre viktige ting, som f. eks næringsstoffer fra grønnsaker, frukt og kjøtt. Du "rekker" ikke å ta igjen hele dagens inntak ved å kun spise middag.

AnonymBruker
Skrevet

Et sunt kosthold handler om å få i seg det man trenger av næring. Å bytte ut vanlige, sunne måltider med èn bestemt matvare henger ikke på grep i det hele tatt, enten det er snakk om Skyr, barnemat, suppe eller gudene vet hva folk lager "slankekur" ut av... Det er ikke noe galt med Skyr i seg selv, men det alene inneholder ikke alt kroppen trenger. Spis variert! Det er ikke slik at man automatisk blir slankere desto kjedeligere og mindre man spiser, selv om forbausende mange her på forumet ser ut til å tro nettopp det.

Skrevet

Hva er det?

AnonymBruker
Skrevet

Gled deg til luft i magen i så fall.. (jeg får kjempemye luft i magen av å spise en skyr)

Skrevet

Aspartam er et kunstig søtningsmiddel. Det er brukt i veldig veldig mange sukkerfrie matvarer og drikker. Det er ca 200 ganger søtere enn sukker. Kalorifritt, så det er vel derfor folk ukritisk tyller det i seg.

Det debatteres fremdeles over om aspartam kan være helseskadelig, og er vel den av de kunstige søtningsstoffene som er mest rapporter inn i USA om jeg husker korrekt fra lærebøkene mine.

"Siste nytt" er vel at det ikke skal være noe farlig med det, men.. noen av bivirkningene som kommer fra kunstige søtningsstoffer kan være depresjon, man blir litt avhengig av dem, påvirker sultfølelsen osv. Det gjelder selvfølgelig ikke ALLE som spiser det ;)

Noen individer kan slite med å gå ned i vekt om de får i seg mye av de kunstige søtningsstoffene, så å kutte vekk f. eks lettbrus o.l. kan i noen tilfeller hjelpe.

Personlig har jeg prøvd å kutte ut så mye av det jeg kan, jeg kjøper f. eks heller saft med vanlig sukker så vet jeg hva jeg putter i kroppen. Får heller regne med de kaloriene i mitt daglige inntak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som tyller i seg aspartam når det er 200 ganger søtere enn sukker, da bruker man jo heller mindre vil jeg tro...

Men uansett tror jeg du vil få mageproblemer om du bytter ut så mange måltider med Skyr, i tillegg til alle manglene du vil få:S

Skrevet

Det jeg mener med å tylle i seg er at mange spiser det helt ukritisk og dermed får i seg ganske mye. Ikke at man spiser samme mengde som med sukker :)

Skrevet

Ikke alle. Blant annet vaniljesmaken er uten aspartam, pluss 2-3 andre. Kjæresten min spiser mye Skyr og har undersøkt dette ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...