Gå til innhold

Raser ned i vekt pga brudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og mannen min skal skilles og det tar fra meg all matlysten. Jeg spiser litt men mye mindre enn før. Har alltid vært glad i godteri, men nå vil jeg ikke noe. Har rast en del kilo ned i vekt. Nå har planen mitt lenge vært å slanke meg da jeg veier 10 kg for mye.

Vet jo at vekta vil kunne gå fort opp igjen når ting blir "normalt". Er det noe jeg kan gjøre for å hindre dette ? Jeg prøver å spise sunt, men spiser veldig lite. Godteri er det veldig lite av ( og det er bra )

Er bare så redd for å rase opp igjen .....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde det på samme måte da jeg ble skilt for endel år tilbake.

Gikk ned mange kg pga manglende matlyst.

Min erfaring er at når en spiser lite pga liten matlyst går en ikke opp igjen på samme måte som hvis en skulle "sultet" seg ned i vekt.

Skrevet

Når du i perioder spiser lite, så forventer også magen mindre, og du blir fortere mett.

For å holde deg der, må du fortsette å spise små, hyppige måltider, og selvfølgelig sunn mat.

Aldri så vondt at det ikke er godt for noe, sier man :trøste: Håper du kommer deg gjennom denne perioden og lander på beina. Min universalkur mot depresjon og motløshet: gå en lang tur i skogen! Da føler du deg bedre etterpå - frisk luft, mosjon og tid til tanker kan være godt. Tenk fremover, tenk på de mulighetene du har og hvordan du skal komme deg videre. Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Tenkte jeg kunne fortelle om min erfaring. Et vanskelig brudd for to år siden resulterte i at jeg mistet 8 kg på 3 uker. Jeg spiste nok midre enn vanlig, men ikke ekstremt lite - jeg tror den psykiske tilstanden en er i i en slik situasjon gjør at kroppen er i helspenn og ikke tar til seg noe.

Etterhvert ble jeg glad igjen :) og jeg kunne formelig merke hvordan kroppen tok til seg det den trengte, etter 2 måneder hadde jeg gått opp 5 kg igjen bare ved å spise helt normalt, og så stoppet det der. Da var jeg tydeligvis på den vekten kroppen min ville ha.

Jeg må tilføye at jeg var slank i utgangspunktet, og ble et beinrangel av å miste 8 kg -så jeg var glad jeg la på meg igjen.

Dersom du mener du veide for mye i utgangspunktet holder det kanskje å være litt bevisst på det i tiden fremover, så vil kanskje kroppen din venne seg til den nye vekten og stabilisere seg der!

Skrevet

Har akkurat samme erfaring.

Hadde en turbulent periode for noen år siden (pga forhold). Prøvde faktisk å få i meg mat, men den bare vokste i munnen. Akkurat som om sultfølelsen ble erstattet av en annen følelse.

Jeg synes at akkurat dette hjalp veldig akkurat da. Jeg gikk ned en størresle eller to i klær og følte meg fin :D

Det kan kanskje være lurt å benytte sjansen til å legge om kostholdet. Spis masse frukt og grønt og kom deg ut på tur. Frisk luft klarner hjernen. :wink:

Skrevet

samme skjedde meg i fjor sommer. var i tynneste laget i utgangspunktet, så det var ikke så heldig. men nå er jeg tilbake til normal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...