AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Hei Jeg har veldig lyst til å søke jobb i en mannlig klessbutikk som VOLT eller branstad. Lurte på om noen kan hjelpe meg ved et eventuell intervju om hvorfor jeg som jente har lyst til det?
Moscato Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har selv jobba på to herrebutikker i omtrent samme gate (muligens hakket mer eksklusivt), og det var aldri noe spørsmål om hvorfor jeg som jente ønsket det. De fleste søkerne er jenter uansett, og ingen reagerer på at vi vil jobbe i klesbutikker. MEN det at vi er jenter gjør ofte at vi står litt svakere i søkeprosessen i en herrebutikk. Jeg ville derfor valgt å unngå å ha spesielt fokus på jente-delen ved meg, og heller vist meg fram personlighetsmessig (man må være utadvent, hyggelig, blid og oppmerksom), utseendemessig (JA man må ha et visst element av stil, og du må ikke bare legge fra deg søknaden i butikken og gå igjen. Sørg for å veksle noen hyggelige ord med butikksjefen, og vips så har du gjort sterkere inntrykk.) og kunnskapsmessig (regner med du har et minimum av interesse for klær og mote).
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har selv jobba på to herrebutikker i omtrent samme gate (muligens hakket mer eksklusivt), og det var aldri noe spørsmål om hvorfor jeg som jente ønsket det. De fleste søkerne er jenter uansett, og ingen reagerer på at vi vil jobbe i klesbutikker. MEN det at vi er jenter gjør ofte at vi står litt svakere i søkeprosessen i en herrebutikk. Jeg ville derfor valgt å unngå å ha spesielt fokus på jente-delen ved meg, og heller vist meg fram personlighetsmessig (man må være utadvent, hyggelig, blid og oppmerksom), utseendemessig (JA man må ha et visst element av stil, og du må ikke bare legge fra deg søknaden i butikken og gå igjen. Sørg for å veksle noen hyggelige ord med butikksjefen, og vips så har du gjort sterkere inntrykk.) og kunnskapsmessig (regner med du har et minimum av interesse for klær og mote). Ja, okei Takk for svar! Håper jeg ikke får det spørsmålet da! hehe
Gjest HLHD Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Hva er grunnen? Kan du ikke bare si den om de spør?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Hva er grunnen? Kan du ikke bare si den om de spør? Jeg er litt usikker på grunnen selv Men jeg føler at jeg hadde vært med avslappet i en mannlig klessbutikk og flinkere til å hjelpe menn og gutter enn det jeg er med kvinner og jenter. Ved å hjelpe kvinner synes jeg det hadde vært et stort press iforhold til smak og behag. Dette hørtes dumt ut men jeg aner faktisk ikke.
MissStiles Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Jeg jobbet på Varners (som nå heter Volt). Ble ikke spurt hvorfor jeg søkte. Vi var flest jenter som jobbet der uansett. Bare 2 gutter. Aldri jobbet i klesbutikk for kvinner før men jeg trivdes veldig godt. Synes faktisk også det var veldig enkelt og ikke minst, gøy å jobbe med klær for menn. Veldig enkelt å hjelpe menn og.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Jeg jobbet på Varners (som nå heter Volt). Ble ikke spurt hvorfor jeg søkte. Vi var flest jenter som jobbet der uansett. Bare 2 gutter. Aldri jobbet i klesbutikk for kvinner før men jeg trivdes veldig godt. Synes faktisk også det var veldig enkelt og ikke minst, gøy å jobbe med klær for menn. Veldig enkelt å hjelpe menn og. iff Så bra! Vet du noe om Volt går etter tarifflønn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå