AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Hei! Tenkte å høre med de kloke hodene her inne... Vi skal snart ta over vårt nye hus, og gikk en tur i nabolaget der forleden. Da så vi at en taksten var blitt knust! Dette må ha skjedd nylig, det hender rett som det er vi går tur forbi der og ser, mens vi venter på å få flytte inn, og slik har det aldri vært før. Nå lurer jeg: Dette er vel noe selgeren har plikt til å ordne opp, før vi tar over? For det var ikke slik på visningen, og i takstrapporten står det at taket er helt og uten mangler (det er relativt nytt). Selger bor ikke i huset selv (det er leid ut), og jeg kan tenke meg at han ikke oppdager den knuste/manglende taksteinen i så god tid før overtakelsen at han rekker å gjøre noe med det. Det er nemlig ikke mange dagene til... Hadde vært fint å vite om dette er noe han må fikse, eller om det er vi, de kommende eierne, som må ta jobben.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 det er definitivt noe han må fikse. dere har ikke noe ansvar før dere tar imot nøkkelen. (selvsagt ansvar for lån og slikt, men mangler ved huset er ikke deres problem før dere har nøkkel.) snakk med megler å få orden i dette før dere skal ta over gratulerer så mye med nytt hus!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Takk for svar. Kanskje vi evt bør ringe selgeren i stedet for megleren - bare for å spørre om ettellerannet ang overtakelsesmøtet - og så smette inn et spørsmål om den taksteinen (i tilfelle han ikke er klar over det) - så han har tid til å fikse det før nøkkeloverleveringa.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 Hvis det ikke blir fikset før overtakelse må dere passe på å få det skriflig på overtakelsesdagen at selger skal fikse dette. Ellers står dere uten rettigheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå