AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Jeg kommer til å gå rett over på AAP etter fødselspermisjonen min er over. Jeg har utbetalt brutto 26686,- og netto 19026,- Dette er altså 80% lønn siden jeg har fødselsperm tilsammen 1 år. Noen flinke hoder her som kan hjelpe meg regne ut ca sum jeg får utbetalt?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 arbeidsavklaringspenger regnes til 66 % av inntekt på 3 siste årene. har ikje funne linken med regnestykke igjen enda, men ska se igjen. den er på nav sine sider
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 det som legges til grunn for beregning er siste års inntekt før tidspunktet da abeidsavne ble redusert med minst halvparten paragraf 11-15 tidspunktet da arbeidsevnen ble redusert med minst halvparten kalles beregningstidspunkt. slik står det oppført i min sak, angående arbeisavklaringspenger. det har skrevet opp inntektene mine de siste 3 årene, for dem beregner ut fra det. skal være på 66 % av inntekt som en hadde. trur det kan ha noe med at dem ser på det beste av de 3 siste årene... dem går ut fra et grunnlag å regner ut grunnsats/dagsats.. to trekkfrie perioda på sommer å en føre jul.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Jeg kommer til å gå rett over på AAP etter fødselspermisjonen min er over. Jeg har utbetalt brutto 26686,- og netto 19026,- Dette er altså 80% lønn siden jeg har fødselsperm tilsammen 1 år. Noen flinke hoder her som kan hjelpe meg regne ut ca sum jeg får utbetalt? Dersom du var i jobb før permisjonen din, har du tjent opp rettighetertil sykepenger. Dette er vanligvis en høyere ytelse enn AAP. Dersom du mottok AAP før du tok ut fødselspermisjon, går du tilbake til samme ytelse som før. Det gjøres ikke noen ny beregning.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/Beregning+av+arbeidsavklaringspenger.217391.cms utregning av arbeisavklaringspenger
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #6 Skrevet 4. juni 2011 http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå