nickless Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 (endret) Ønsker å anlegge blomster eng i en del av hagen - lettere skrånet terreng. Pent ,litt spesielt og - lettstelt? Vet jo ikke hvordan jeg anlegger blomster eng , vedlike hold , o l , noen som har tips i den forbindelse? Ser det fort bare ustelt og ugress aktig ut? Kan jeg "ramme inn" engen med kantstein e. l ? Håper noen kan svare meg! Endret 3. juni 2011 av nickless
*Lene* Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Du bør være en ivrig luker, om du vil ha kun "dine" blomster i engen. Ugress, brennesle, løvetann og annet rask kommer fryktelig fort! men det høres veldig fint ut da
*Lene* Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Ja, jeg ville ihvertfall ikke stilt den under kategori lettsetelt... Men en fordel er jo at ugresset sikkert syns mindre
nickless Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2011 Og noe ugress hører jo naturlig til i en blomster eng-brennesle fjernes , noe løve tann kan få lyse...hm , legger det ikke dødt enda!
Oliven Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Du får kjøpt ferdige blomstereng frøblandinger. Står sammen med gressfrø ofte. Pass bare på å ikke klippe det sånn at blomstene som er i blandingen får frødd seg og kommer neste år også.
nickless Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2011 (endret) Bør jorden "harves" eller hva det heter før en sår , kan vel ikke så direkte på plen? Ikke klippes i det hele tatt? Blir det ikke da veldig høyt ? Kan en bruke ljå en gang utpå høsten,eller skal det bare gro og visne ned? Endret 4. juni 2011 av nickless
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå