AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har gått ned 10kg. Har planer om å gå ned noen kg til. Men nå synes jeg at vekten har stangnert og går heller litt opp enn ned. Og det til tross for at jeg synes kroppen ser mindre og finere ut. Hvordan er det mulig? Jeg har begynt å trene / bevege meg mye mer enn før, er i aktivitet 1-11/2 time hver eneste dag, hvorav jeg trener noen styrkeøvelser kanskje 20 min tre dager. Ingen tung styrke, så det er vel ikke mulig at det har noe å si for vekten? Det skal vel litt til før det der med muskler og fett kommer inn i bildet? Til info er jeg fortsatt overvektig: 160 høy og 68 kg
Brunhilde Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Det jeg tror mange glemmer er at at når vekten går ned trenger man mindre kalorier for å holde den. Skriv ned hva du spiser, bare for å være sikker på at du ikke "lurer" deg selv til å tro at det er mindre enn det egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Det jeg tror mange glemmer er at at når vekten går ned trenger man mindre kalorier for å holde den. Skriv ned hva du spiser, bare for å være sikker på at du ikke "lurer" deg selv til å tro at det er mindre enn det egentlig er. Ja jeg gjør jo forsåvidt det. Pga den strategien jeg har klart å gå ned 10kg. Spiser ca det samme som jeg har gjort frem til nå, bare at jeg har økt bevegelsen mye. Så har vanskelig for å tro at jeg går i PLUSS med det livet jeg lever nå. Men får bare være enda flinkere da.
Spøkelse Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Du skriver at du syns kroppen ser bedre ut selv om tallene på vekta sier noe annet. Hva med å droppe veiingen et par uker, og kun se i speilet? Vil tro du har litt å gå på i og med at du har 68kg og er 160cm, så det skal være fullt mulig med videre vekttap om du ønsker det Har du prøvd å trene med intervaller et par ganger i uka f. eks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå