Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:roll:

Kjenner 4 kvinner som har gått befalskolen. Alle er av den smarte sporty typen, og jeg er sikker på at de gjorde en bra jobb.

Skrevet

hehe.... Men nå ER det et faktum at man blir litt stigamatisert som lett på tråden som menig i militæret. Og slike ting som dette minsker vel ikke det bildet.... :wink:

Skrevet

Som jente i Forsvaret kan jeg vel si at gutta oftere enn jeg egentlig vil innrømme, skuffer meg. Jeg vil gjerne tro at verden har gått fremover, men stadig finnes det menn fra alle lag i samfunnet som av en eller annen grunn skrur av noe når de får på seg grønt. Dessverre. For forsvarsgutta blir jo også stigmatisert på en måte. Av meg nå fx.

Men jenter kan i 2003 ikke være i oppførsel og tankegang i Forsvaret som de er i de sivile enda. Dessverre.

Skrevet

Følger ikke helt din tråd her, Lasse.

Sånt som dette fører ikke til mer stigmatisering, tror jeg. Inntrykket jeg får av denne artikkelen er hvor "dust" USA er som hele tiden skal herosifere enkelte mennesker for å få sympati og vinne over flere på deres side. Det er USA og media jeg synes er vulgære og lette på tråden, ikke damer i militæret - etter denne artikkelen.

Skrevet

:sjarmor: Ventet på innl fra deg og lekaball jeg....

Men nå er ikke gutter i militæret som de er i det sivile heller da.... :wink:

Jeg ble forsøkt banket opp flere ganger i militæret jeg forresten.. Fordi jeg var i militæret, og snakket med damene "deres".... de gangene jeg gikk med kompis fra stedet, og sa jeg studerte, kunne jeg snakke så mye jeg ville... :ler:

Gjest lekebøll
Skrevet

Ser ikke helt denne saken som interessant.

Hva en enkelt soldat velger å gjøre privat, det bryr jeg meg ikke spesielt mye om.

Dette har ingenting med å gjøre hvordan Lynch gjør jobben sin, og da er det heller ikke problematisk (i mine øyne).

Når du sier:

Er vel en grunn til at de blir så stigmatisert som de er.... ?

så er det en tåpelig kommentar og konklusjon.

Det er slike holdninger som er grunnen til at vi eventuelt blir stigmatisert.

Å ikke klare å skille hva et menneske gjør privat/jobb, samt å putte alle inn i en boks pga. hva enkelte gjør, det faller jo på sin egen urimelighet.

:roll:

Når det gjelder jenter som er i militæret for å leke feltmadrass, så finnes de, ja.

Men, grunnen til at dette legges merke til i stor grad, er selvsagt at du er mer synlig som minoritet - om vi skulle slått alle menns militære tabber opp like voldsomt som jentenes - vel...

Vet ikke om jeg har tenkt å si så mye mer, jeg er ganske møkklei hele debatten.

Skrevet

Enhver stigmatisering pga. enkeltsaker faller på sin egen urimelighet.

Gjest sexysadie
Skrevet

Kvinner i forsvaret....

Enten så vil de ha en mann / menn

eller de vil bli en....

Er d ikke d hele handler om da mht kvinner i d militære?

Gjest sexysadie
Skrevet
Godt å se at folk har et åpent sinn! :briller:

Ja, er d ikke? :hoho:

Skrevet

Kvinner i forsvaret....

Enten så vil de ha en mann / menn

eller de vil bli en....

Er d ikke d hele handler om da mht kvinner i d militære?

Selvsagt, ss - dette har du virkelig god greie på...

Skrevet

Nå startet jeg tråden med masse ertende glimt i øyet da, men det er en seriøs kjerne her....

Dette handler ikke om hvordan noen gjør jobben sin, den handler om hvorfor myter oppstår.... Som oftest er det en grunn til det. Og det skjer over alt, med masser av grupper. pakistanere i BMW, homser, lesbiske, nordlendinger, bergensere, blitsere.... alle blir stigmatisert.....

Gjest lekebøll
Skrevet
Dette handler ikke om hvordan noen gjør jobben sin' date=' den handler om hvorfor myter oppstår....[/quote']

Eh, OK...

Jeg synes dette er mer interessant:

hva får folk til å bry seg?

Skrevet
hehe.... Men nå ER det et faktum at man blir litt stigamatisert som lett på tråden som menig i militæret.

Dette var da en utrolig lettvinn og sleivete påstand, hva begrunner du det med?

Gjest lekebøll
Skrevet

Påstanden i seg selv er ikke så milelangt fra sannheten, men å insinuere at dette er noe å legge kraft bak som argument, da må jeg "ta en fjortis";

jeg bare... :roll:

Gjest sexysadie
Skrevet

Selvsagt, ss - dette har du virkelig god greie på...

IRONI, kalles d.

snedig at du trodde jeg faktisk mente det. :blunke:

Skrevet

Tja... Hørt om strutsetaktikk? Der tok du en!... :wink:

Begrunner? Hva begrunner stigmatiseringen av homser som femi og med interesse for klær og interiør..? :wink:

Lekeball: Å?.... Men det er jo slik. Du kan himle så mye som du vil, men det er nå slik!....

En annen ting er at jeg personlig ikke besitter akkurat den stigmatiseringen.

Gjest lekebøll
Skrevet
Lekeball: Å?.... Men det er jo slik. Du kan himle så mye som du vil, men det er nå slik!....  

En annen ting er at jeg personlig ikke besitter akkurat den stigmatiseringen.

Hva er slik?

Jeg forstod det slik at du mener stigmatisering av kvinner i Forsvaret kan forsvares, fordi det stort sett er slik det er (satt på spissen).

Hvis du mente noe annet, så misforstod jeg innleggene dine.

Hva trodde du jeg mente, egentlig? :klø:

Skrevet

øøø..... :klø:

Jeg mente at det er en grunn til at myter og stigamtisering oppstår, ikke at det er en sannhet når det gjelder alle.... Men situasjonen oppstår ofte nok i forhold til antall, til at det blir lagt veldig merke til...

Jeg har blitt møtt med følgende argument når det gjelder voldtekt her inne: DU har et ansvar som mann når det gjedler å fordømme de som mener en lettkledd kvinne "ber " om å bli voldtatt. Ditt ansvar er å "jobbe" mot dette blandt dine "brødre"....

Da sier jeg: Dere burde som kvinner fordømme slik adferd av kvinnelige militære...

Do that make sense?..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...