Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men prøver meg her :)

Både min bestemor og min mor har hatt opptil 6-7 SA før de ble gravide, min mor begynte prøvingen som 20 åring og fikk ikke barn før 13 år seinere.. I tillegg til dette hadde hun også vanskeligheter med å først bli gravid.

Det jeg altså lurer på er om jeg bør kaste p-pillene nå eller om jeg bør vente? Både jeg og sambo ønsker å være relativt unge foreldre(jeg er 21 og han 24, vært sammen i 4 år), og jeg vil derfor "unngå" å være prøver i 13 år.. Har tenkt å oppsøke gynekolog for å få testet om alt ser bra ut, og høre hva han/hun sier om saken men det blir ikke før i slutten av måneden. Derfor tenkte jeg å høre med dere her først..

Hva tror dere? Setter stor pris på tilbakemelding :klemmer:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hei

sant som du sier, det er jo ikke ønskelig å være prøvere i 13 år. Men dette kan man aldri vite..du er jo ung og har fortsatt tid til å vente, men likevel om dere skulle begynne nå og det hadde blitt klaff med en gang, tror jeg dere bare hadde blitt glad for det og at det ikke tok så lang tid allikevel. Skulle det ta lengre tid, kanskje flere år så er dere da fortsatt unge foreldre som dere ønsker. Så det å begynne nå skader ikke (også med tanke på historien til din mor) så lenge dere er klare for alt det økonomiske og det som følger med.

kanskje du blir litt klokere på valget etter besøk hos gynekolog:)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...