Kulla-Gulla Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Hvordan starter man egentlig et E-bokforlag?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Hva spørr du egentlig om? Å starte opp et firma? Da må du spørre om dette. Eller hvordan du skal drifte et ebok-forlag? Skal du starte opp et eget forlag, som bare selger ebøker, eller skal du konvertere allerede eksisterende bøker til ebok-format og selge dette?
Zzyzx Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Antageligvis på samme måte som man starter opp andre forlag.
Kulla-Gulla Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2011 Hva spørr du egentlig om? Å starte opp et firma? Da må du spørre om dette. Eller hvordan du skal drifte et ebok-forlag? Skal du starte opp et eget forlag, som bare selger ebøker, eller skal du konvertere allerede eksisterende bøker til ebok-format og selge dette? Beklager. Det var nok noe uklart, ja. Jeg lurer generelt på hvordan man drifter et ebokforlag, hvordan man publiserer ebøker osv. Jeg vil starte et eget forlag.
Zzyzx Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Publisering og distribusjon skjer nok i all hovedsak gjennom bokbasen. Ut over det vil jeg tro at selve forlagsbiten er lik, uansett hvordan man vil publisere. Det viktigste er jo å knytte til seg forfattere.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 Enten bokbasen eller emviwm per dags dato. Men aller først må du jo ha et forlag. Og bøker. Skal du ha nyskrevne bøker? Eller bruke allerede utgitte bøker og kjøpe opp rettigheter?
Kulla-Gulla Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2011 Enten bokbasen eller emviwm per dags dato. Men aller først må du jo ha et forlag. Og bøker. Skal du ha nyskrevne bøker? Eller bruke allerede utgitte bøker og kjøpe opp rettigheter? Nyskrevne bøker.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Da er det bare å kontakte en av disse distributørkanalene og lage en avtale og få ut bøkene. Pluss en hel haug med administrering osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå