Gjest Gaby Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Drar til New York i august, og lurer på om vi skal velge BA eller AA. Noen som har reist langdistanse med en eller begge? Priser og reiserute er helt like, så da blir det komfort, service, mat og underholdning som får avgjøre. Jeg har bare reist en liten tur med BA tidligere, og da var det veldig god service, og så mye servering at vi nesten ikke rakk å spise opp før det var landing igjen
Lady Lovelylocks Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 (endret) Har reist med BA til New York to ganger. Reiser med dem for tredje gang i september. Vært veldig fornøyd begge gangene, derfor falt valget på BA igjen. Ble oppgradert på hjemveien den ene gangen. Gode seter, bra utvalg av underholdning, maten har også vært bra. Endret 2. juni 2011 av ThePink
Gjest Fable Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Bare brukt American Airlines. Filmene/seriene/dokumentarene man kunne velge mellom var gode, maten var..flymat, aldri vært noe fan av det, så kan vel ikke uttale meg. Setene var gode, toalettene var prikkfrie selv etter 10 timer oppe i lufta. Egentlig ingenting å klage på...med unntaket av mannen i stedet ved siden av som sovna på meg. Men det er nå strengt tatt ikke flyselskapets feil =D
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Ett tips hvis du velger British airways: be om å få noe annet enn standardmaten. Det er en haug valg, som for eksempel lavkalori, vegetar, kosher, og disse lages i mye mindre kvanta og er mye bedre enn standarden. Jeg valgte lavkalori forrige New York-tur og fikk for eksempel grovbrød til frokost, og i motsetning til min loffspisende venninne holdt jeg ikke på å dø av sult da vi landet.
Aranciata Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Du har kanskje gjort det allerede, men BA og AA har en del code share-flyvninger, saa det er lurt aa sjekke hvilket flyselskap som faktisk flyr den avgangen. Fra Oslo to London er det BA, men gjerne med en code share-kode, og fra London til NY flyr begge. Du kan se det enten paa flynummerene eller med at det er merket, for eksempel "BA 34, operated by AA." Jeg flyr masse med AA og synes egentlig BA er bedre - finere fly, bedre entertainment, bedre service. AA har ofte hyggelig personale men ikke alltid veldig bra paa det andre. God tur til New York!!
Gjest Gaby Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Takk alle sammen! Jeg holder egentlig en liten knapp på BA jeg også, så da tror jeg vi går for det!
Lipstick Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Det er nok ikke noe dårlig valg, Gaby! Jeg har reist med BA en gang, fra Barcelona til London. Og for en service! Definitivt den beste flyopplevelsen jeg har hatt. Kan hende AA er like bra, jeg har aldri flydd med dem, men BA kan jeg anbefale
Makrell Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 Slenger meg på her, håper det er greit. Vi skal også til USA, og vurderer SAS. Noen som har reist langdistanse med SAS?
Gjest Gaby Skrevet 3. juni 2011 #10 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har reist til Thailand med SAS. Kan bare sammenligne med vår forrige USA-tur som var med KLM, og da havner SAS et stykke bak. På turen til USA ble vi oppvartet og passet på av flyvertene gjennom hele turen, mens med SAS var det en runde med middag og en med frokost, og ikke noe særlig mer i mellom. Det kjipeste var underholdningen, hvor alle filmene begynte samtidig, og hvis du ikke fikk slått på i tide fikk du ikke se fra begynnelsen. Om dette gjelder til USA også er jo vanskelig å vite, men jeg tar heller en ekstra mellomlanding med et annet flyselskap
reiseglad Skrevet 3. juni 2011 #11 Skrevet 3. juni 2011 Slenger meg på her, håper det er greit. Vi skal også til USA, og vurderer SAS. Noen som har reist langdistanse med SAS? Reiste nettopp med SAS direkte Oslo-New York. Det beste er at det er nonstop, så det tok vel rundt 7 timer og det føltes behagelig. Behagelig reisetidspunkt, reiste rundt elleve på formiddagen og landet klokka 13.15. Nattflyging hjem, var i Oslo rundt halv ni på morran, så jeg så flere som skulle direkte på jobb. Underholdningen er ymse. Egne skjermer i setet foran deg, men alle starter til samme tid, så får du ikke med deg starten, mister du det... Maten? Midt på treet. Ikke bra, ikke dårlig. Skal jeg gi terningkast for reisen, blir det en firer
reiseglad Skrevet 3. juni 2011 #12 Skrevet 3. juni 2011 Drar til New York i august, og lurer på om vi skal velge BA eller AA. Noen som har reist langdistanse med en eller begge? Priser og reiserute er helt like, så da blir det komfort, service, mat og underholdning som får avgjøre. Jeg har bare reist en liten tur med BA tidligere, og da var det veldig god service, og så mye servering at vi nesten ikke rakk å spise opp før det var landing igjen Kan ikke sammenligne BA og AA, for jeg har bare reist med BA (og da til Asia) Men der seiler BA opp som et veldig bra selskap, så det kan jeg godt anbefale. Men som en annen sier, det kan være shared rute, slik at det kan være BA-fly som flyr AA-rute.
Gjest Gaby Skrevet 11. juli 2011 #13 Skrevet 11. juli 2011 Endte forresten opp med å bestille hos AA, men fra Oslo til Heathrow er det BA som flyr Så da får jeg sjekket ut begge deler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå