Gå til innhold

Navnehjelp

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå spør jeg helt konkret om forslag

og håper noen kan få hodet mitt på gli...

Jeg heter "Tex Texine Hansen"

Min mann heter "Texas Ås"

Min datter heter "Lise Fredriksdatter Hansen" (biologisk far heter Fredrik)

Min sønn heter "Ola Skjeberg Hansen" (Skjeb. = biologisk fars navn)

Jeg skal hete "Tex Texine Hansen Ås"

Min mann skal fortsette å hete "Texas Ås"

Min datter, som min mann har tatt til seg, skal hete

"Lise Hansen Ås"

Men hva skal min sønn hete? Han har god kontakt med sin far, og bør kanskje få beholde faren s navn....

Noen forslag?

Til alle moderatorer- alle disse navnene er selvsagt fiktive.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, jeg gikk nesten i surr jeg, men for å svare kort: jeg ville latt minstegutten beholde sin fars navn. Hva skal man med tre etternavn uansett? Han er vel fortsatt sin fars sønn? Han blir vel like mye med i familien selv om han ikke har sin stefars etternavn? Jeg ville latt det være som det er, og heller la sønnen din velge selv når han er blitt litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har du to barn med to ulike menn?

Og han du skal gifte deg med er ikke far til noen av dem?

(jeg er ikke kjip nå, trenger bare oversikt før jeg evt. har noen forslag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt det være som det er, og heller la sønnen din velge selv når han er blitt litt større.

Enig med deg, Popelka.

Jeg fikk beholde min fars navn da min mor giftet seg på nytt og har aldri følt meg som "utenfor familien". Mine søsken har vært mine søsken og min mamma har vært min mamma selv om njeg het noe annet enn dem.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg vel latt ham beholde sitt nåværende navn, men nå er det jo ikke jeg som bestemmer da... :-) Lykke til med navnekaoset, Tex! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig med deg, Popelka.

Jeg fikk beholde min fars navn da min mor giftet seg på nytt og har aldri følt meg som "utenfor familien". Mine søsken har vært mine søsken og min mamma har vært min mamma selv om njeg het noe annet enn dem.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg vel latt ham beholde sitt nåværende navn, men nå er det jo ikke jeg som bestemmer da... :-) Lykke til med navnekaoset, Tex! :-)

Enig!

(jeg var gjesten som lurte over her).

La ham velge selv når han blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Jeg er litt forvirret her. Du sa du visste allerede som 17-åring at Texas var mannen du ville gifte deg med - hvorfor få barn med to andre menn da?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt svimmel her, men hva med Ola Skjeberg Ås? Hvis poenget var at det ikke skulle bli så mange navn. Ellers kan du "ta den helt ut" og kalle ham Ola Skjeberg Hansen Ås. Jeg syens ikke du skal kutte ut farens biologiske navn når de har så god kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget det er sitert fra er slettet.

Forumets regler finnes HER!

Lea (moderator)

Men det vet de vel uansett? At de har forskjellige fedre, mener jeg. Dessuten er det jo bare to menn. Ikke så uvanlig, det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er litt forvirret her. Du sa du visste allerede som 17-åring at Texas var mannen du ville gifte deg med - hvorfor få barn med to andre menn da?

:roll:

Ja, hvorfor det????????? To stykker???!!!!

Jeg har alltid hatt inntrykk av at du hadde barna dine med han du skal gifte deg med, men jeg har tydeligvis misforstått skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til at gutten skal forandre noe ettenavn. Det er noe annet når din mann adopterer ditt barn som ikke har kontakt med sin biologiske far.

Jeg husker å ha lest en tråd (dom du Tex starta) om tidligere navnebytter. Voldsomt omstendelige greier mener nå jeg. Hva om du blir skilt og så vil bytte navn igjen? Da blir det på en måte feil om din sønn skal ha etternavnet til en av dine fraskilte menn når han har kontakt med biologisk far.

Og til noen av dere: Man er ikke løsaktig om man har barn med mer enn en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt, sure gjester gidder jeg ikke å svare.....

Ola Skjeberg Ås?

Det var akkurat det jeg hadde tenkt.

Syns det blir den beste løsningen.

Klok du Pusekatt :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var opptatt.....

Så jeg flyttet til et annet sted og fikk meg kjæreste og barn... det ble slutt, og jeg fikk meg ny kjæreste... som jeg bodde sammen med i flere år. Vi fikk et barn....

Min kjære og jeg skal ikke ha barn sammen, så det blir ikke så grusomt synd på de stakkars barna mine som enkelte her vil ha det til....

Ole Paus har seks barn med fem forskjellige damer....... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var akkurat det jeg hadde tenkt.

Syns det blir den beste løsningen.

Klok du Pusekatt :blunke:

:D

Navnedilemmaer er vanskelig, helt klart. Men av praktiske årsaker er det greit å ikke ha for mange navn, og jeg synes felles etternavn er en god måte å gjøre det på. Er gutten din enig i den løsningen?

Selv hadde jeg to etternavn fra før, men kuttet ut det ene (og gjorde det andre om til mellomnavn) da jeg giftet meg. Men jeg kuttet ut det jeg "alltid" har trodd jeg kom til å beholde, faktisk, fordi det føltes mest riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke så stor og igrunn for liten til å ha noen konkret mening.....

Men det blir nok sånn som vi har tenkt.

Vi er visst kloke både du og jeg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...