Gå til innhold

Oppvarming før trening

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Hvor lang tid bruker dere på oppvarming før dere trener med vekter/styrketrening?

Jeg er totalt utrent og bruker 15 minutter på tredemølle, men hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal trene kondisjon/jogging, varmer jeg opp ved rask gange i ca 10 minutter. Skal jeg trene styrke varmer jeg opp ved å ta noen sett uten vekter, evt med svært lette vekter, i baseøvelser som knebøy osv.

Skrevet

Før kondisjonstrening bruker jeg som regel 5-10 min. Før styrke trener jeg cardio i 15-30 min, mye for å få litt utholdenhetseffekt i tillegg og et litt høyere kaloriforbruk totalt sett.

Skrevet

Før styrketrening varmer jeg opp i 20-30 min, gjerne på tredemølle.

Skrevet

jeg pleier alltid først å gå en lang gåtur som kan ta 1-2 timer. Etterhvert så starter jeg å jogge tilbake der jeg startet å gå. Da har jeg varmet opp såpass mye med gåturen, at jeg ikke trenger å ta noen hvilepauser når jeg jogger. Jeg føler at hvis jeg har gådd lenge, så er det mye lettere å jogge. Men ellers så pleier jeg ta en kjapp 10 minutters rolig jogging, før jeg starter å løpe.

Skrevet

Varmer opp i 5-10 minutter på romaskin eller ellipsetrener, deretter dynamisk tøying. Etter det tar jeg først et lett sett i den øvelsen jeg skal gjøre før jeg begynner med tyngre vekt.

Skrevet

Ett sett med 8-10 reps der belastningen er under 50% av 1RM, for så å øke gradvis til den belastningen jeg skal trene med. Blir som regel 3 - 5 oppvarmingssett avhengig av øvelse.

Dette ser ut til å virke for meg -> skadefri og fremgang.

Skrevet

Egenmassasje med massasjerulle og triggerpunkts"massasje" med liten ball. Deretter dynamisk tøying og aktivering av muskelgrupper. Kjører på med lette vekter før arbeidssettene. Dette tar totalt ca 30 min.

Skrevet

Digger massasjerullen. Sniker meg til 5 minutter her og der når jeg kan på jobben, hehe.. Men gjør det som regel etter treningen på utvalgte plasser.

Skrevet

Før styrke tar jeg bare dynamisk tøying og så lette vekter først på de øvelsene jeg kjører mye vekt på.

Til jogging begynner jeg bare i rolig tempo til det føles bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...