Gå til innhold

Oppussing på helligdager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det skal være ro i blokka på helligdager, selv om de ikke faller på en søndag. Men jeg hører at naboen ikke er enig. Han synes det passer ypperlig å banke og borre denne dagen. Jeg har ikke vedtektene i borettslaget foran meg, så jeg husker ikke om det står søn- og helligdager eller bare søndager. Men jeg har tatt det for gitt at det skal være ro på helligdager. Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det skal være ro i blokka på helligdager, selv om de ikke faller på en søndag. Men jeg hører at naboen ikke er enig. Han synes det passer ypperlig å banke og borre denne dagen. Jeg har ikke vedtektene i borettslaget foran meg, så jeg husker ikke om det står søn- og helligdager eller bare søndager. Men jeg har tatt det for gitt at det skal være ro på helligdager. Hvordan er det hos dere?

"§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm." Står det i loven.

Du har loven på din side vil jeg mene, uansett hva ditt borettslag mener. Jeg opplevde det samme i dag tidlig, de begynte kl. 0800 og hamret og sagde noe innmari i trappen ved siden av soverommet mitt, jeg ble jo vekket av det.. Desverre klagde jeg ikke, og er for sent nå.

AnonymBruker
Skrevet

Bor ikke i noe borettslag, men de fleste styrer har vel vedtatt at det skal være ro på søn- og helligdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...