Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sunburn
Skrevet

I disse sommertider er jeg på utkikk etter en god antiperspirant..

Ønsker helst anbefalinger på typer som kan kjøpes i butikk/apotek (ikke over nett).

Idag bruker jeg Nivea og synes den er god, men ikke optimal på de varmeste dagene.

Så, hvilken er din favoritt? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet (endret)

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-906257.aspx

Jeg bruker den i linken over et par ganger i uka, og bruker den under hver dag ellers (Den som står først i bilderekken)

http://www.google.no/search?um=1&hl=no&biw=1280&bih=705&tbm=isch&sa=1&q=sterilan+deo+stick&oq=sterilan+deo+stick&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2765l6742l0l18l16l0l10l10l0l292l1176l0.3.3

Den fra Aco kan svi litt om man er nybarbert, så jeg timer det inn sånn at jeg tar den på på kvelden og dusjer og barberer meg morgenen etter :)

Jeg hadde store svetteringer før, og var okså plaget med litt lukt, men etter jeg begynte med denne kombinasjonen er jeg nesten svettefri!!! :hoppe:

(DEILIG å kunne bruke lyseblå, røde, grå og rosa klær igjen :hoppe: )

Endret av Ruccola
Gjest Sunburn
Skrevet

Aco ja, de har jeg jo sett hundre ganger før, men har liksom aldri tenkt på å teste dem ut. Kanskje jeg skal gjøre det nå ;)

Motvirker svette i 72 timer? Det er jo tipptopp nå om sommeren!

Husker da jeg var tenåring og slet med svette, da brukte jeg noe som het Stop24, effektiv, men svei noe sinnsykt! Og klødde!

Er Aco litt mildere kanskje?

(Jeg har mørk hårvekst under armene og er avhengig av å shave hver dag. Men kan jo vurdere å shave om kvelden og ta på deo om morgenen).

Tusen takk for tips!

Gjest Ruccola
Skrevet

Den røde Aco er litt sterk og kan som sagt svi, men derfor tar jeg den på på kvelden, og veldig lite!

Men skal ikke brukes hver dag siden den er sterk, så derfor kombinerer jeg den med en vanlig deo ;)

Jeg ville mye heller tatt den på på kvelden og så shavet om morningen jeg :jepp:

Husk å begynn forsiktig med veldig lite til du ser om du reagerer. Jeg tok på rikelig første gangen, og kunne ikke "lukke igjen" armhulene resten av dagen :sjenert:

Gjest Sunburn
Skrevet

Aiai, det er vondt med såre armhuler. Så takk for advarsel! Jeg skal være forsiktig ;)

Kanskje kjøpe den, også en mild deo jeg kan kombinere med da. Finner vel en passende rutine på shaving og påføring av deo også.

Vi har ikke Boots apotek her jeg bor, men håper de har alt på Apotek1. Skal straks inn på nettside å sjekke!

Skrevet

Jeg har en tendens til å bli litt klam under armene i perioder, så jeg har prøvd det meste av de vanlige sortene (ikke sånn stop 24, alu.klorid osv) og er strålende fornøyd med Garnier mineral deodorant, jeg bruker den lilla. Det er en antiperspirant så vidt jeg vet?

Gjest Sunburn
Skrevet

Jepp, det er en antiperspirant. Jeg synes også den er veldig god. Synes den har litt intens lukt, men det er jo smak og behag :) Den får + av meg for stor "påføringskule"!

AnonymBruker
Skrevet

kun aluminiumklorid som faktisk hjelper mot svette på meg, bruker en vanlig palmolive for å lukte friskt hver dag i tillegg :)

Skrevet

Kjøpte sterilan spray for litt siden. Den virker bra på meg, og jeg har plundret lenge med lukt under den ene armen.

Ellers så er det stop24. Den skal påføres på kvelden minns jeg.

Skrevet

Liker godt Vichy sin antiperspirant, eneste deoen jeg har kunne bruke over lengre tid uten å bli "imun". Alle andre deoer kan jeg bruke i noen uker (nesten en flaske) så begynner jeg å lukte svette, Vichy sin har jeg brukt nå i ca ett år nå med godt resultat :) Prøvd litt andre innimellom bare for å teste, men ingen slår denne!

Gjest Sunburn
Skrevet

Noterer meg Vichy også :)

Jeg kjøpte Aco for noen dager siden, den som varer i 24 timer. Veldig fornøyd!

Har også testet Stop24 og Aluminiumklorid (lenge siden), men synes det svir noe fryktelig..

Skrevet

Lurer på hvordan andre her inne tenker iforhold til at man faktisk smører aluminium under armene når man bruker anti-perspirant, og at det kanskje ikke er det beste for kroppen?

Selv har jeg stort sett valgt deodoranter, altså ikke anti-perspiranter, eller eteriske oljer, de siste årene. Mange mer naturlige metoder har tatt lukten bra, men de tar ikke svetten, så jeg begynner å bli lei av å velge klær utifra deodorant, så lei at jeg driter mer og mer i at det er kjipe kjemikalier som blir påført tynn hud og taes opp av kroppen.

Men de fleste har vel kanskje ikke engang tenkt så langt..?

Skrevet

Men de fleste har vel kanskje ikke engang tenkt så langt..?

Haha, så frekt å si noe sånt!

AnonymBruker
Skrevet

Haha, så frekt å si noe sånt!

Hvorfor i alle dager er det frekt? Det er jo helt sant, de fleste tenker ikke på det.

Det finnes dessuten ganske holdbare teorier om at det er en sammenheng mellom deodorant og brystkreft.

Skrevet

Jeg tåler ikke aluminiumklorid :kjefte: Må bruke tørr stick, veldig irriterende fordi jeg bare tåler Nivea sin..og den har gått ut av produksjon. Prøvde en fra apoteket fra Sebamed uten alu og den sved som f... Fant på bodyshop uten alu, men jag stinket svette etter 2 timer. Må bruke sticken til Dove og jeg klør litt av den også..... Bruker hydrokortison innimellom når det blir for ille men er jo ikke bra å bruke det for mye heller...

Skrevet

Hvorfor i alle dager er det frekt? Det er jo helt sant, de fleste tenker ikke på det.

Det finnes dessuten ganske holdbare teorier om at det er en sammenheng mellom deodorant og brystkreft.

Nekter å tro at folk flest er så dumme at de ikke tenker over slike ting. Det er i alle fall ikke folk jeg menger meg med.

Skrevet

Ja når man utvikler allergi av et stoff man har brukt uten problem siden man var 11 så skjønner man at det ikke er bra for en. Aluminiumklorid stenger igjen porene, sterke saker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...