Sarafina Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Berlin er min favorittbyen min, og jeg skulle så gjerne ha lest noen bøker med handling derfra. Skal tilbake dit i sommer, og gleder meg sånn I ungdomstida leste jeg klassikeren "Christiane F" og den gjorde et sterkt inntyrkk, men bortsett fra den har jeg ikke lest noen andre bøker fra Berlin. Noen forslag? Roman, krim, hva som helst egentlig. Bortsett fra reiseguider da, de har jeg flere av
annamaria8 Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Kva med Berlin noir triologien av Philip Kerr? Det er krim og sett i Berlin i tida før 2.verdskrig. Dessutan har me jo klassikaren Berlin Alexanderplatz av Döblin, også sett i mellomkrigsåra, som er ei god skildring av byen, men slitsam å lese av di ho er svært ukonvensjonell.
Sarafina Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2011 (endret) Kva med Berlin noir triologien av Philip Kerr? Det er krim og sett i Berlin i tida før 2.verdskrig. Dessutan har me jo klassikaren Berlin Alexanderplatz av Döblin, også sett i mellomkrigsåra, som er ei god skildring av byen, men slitsam å lese av di ho er svært ukonvensjonell. Tusen takk! Phillip Kerr så veldig bra ut - tror jeg skal bestille en bok, jeg er også interessert i lettlest litteratur fra nåtidens Berlin, da jeg er ikke så interessert i krigshistorien som jeg kanskje burde ha vært. Jeg er veldig fascinert av øst-bydelene, og rett og slett livet i Berlin. Endret 4. juni 2011 av Sarafina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå