Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå er jeg veldig lei meg og vet ikke hva jg skal gjøre. Håper dere har gode synspunkter eller råd til mg :)

Saken er slik:

I fjor høst fikk jg en deltidsjobb som arkivar. Jg jobber tre dager i uke, og kontrakten var ut april. Da ble jg kjent med en resepsjonist som er 60% sykemeldt. Hun trivde ikke i resepsjonen og sa at det var urettferdig at hun har ikke fått eget kontor selv om hun er fasttilsatt. Men jg tenkte ikke noe over det. En måned senere, fikk hun prøve seg i arkivet. Avtalen var slik at hun kunne sitte på kontoret mitt i de dagene jg har fri. Men dersom begge var på jobb, må hun sitte ute i gangen eller i andres kontor. Sjefen har laget et privatområde for henne med vegg, skap og alt som fins i et kontor (men det mangler vindu).

Så spurte sjefen om jg ville forlenge kontrakten ut august, og jobbe full fra juni. Før jg takket ja, spurte jeg sjefen om hvor skal hun resepsjonisten sitte. Da sa sjefen at jg trenger ikke å tenke på det, for hun er egentlig ikke i arkivet.

Senere hørte jeg at hun klagde på vondt rygg og hofte. Hun har sagt til sjefen og meg at hun får ikke så vondt i kroppen av å sitte på kontoret. Hun sa at det var større belastning for henne å ikke ha faste sitteplass/kontor.

Etter det kom sjefen til meg og spurte om det var greit hvis jeg og hun bytte på å sitte på kontoret på de dagene vi skulle jobbe sammen. Da sa jeg at det var greit, selv om jeg egentlig ikke likte ideen.

Vel, i går fikk jg beskjed fra sjefen min at hun skal fra nå av sitte på mitt kontor. Jg får finne et annet kontor å sitte i dvs. kontor til de som er på ferie eller ute i gangen. fikk høre fra en annen kollega at hun resepsjonisten har hatt møte med personalsjef og en representant fra fagforeningen som hun er medlem av.

Jeg skjønner at hun er syk, og arbeidsgiver må tilrettelegge arbeidsplass for henne. Men er det riktig at det skal gå ut over meg? Er det lov i det hele tatt? Jeg synes at det er ulogisk at jeg som skal jobbe hverdag må bytte på sitteplass, mens hun som jobber kun to dager skal kunne ta kontoret mitt.

Jeg har tenkt å sende e-post til sjefen og si min mening av saken. Jeg synes at dette er urettferdig og veldig dårlig gjort av dem. Jeg synes ikke at de kan behandle meg slik selv om jeg er ikke fast ansatt. Hva synes dere da?

En ting som jeg lurer på er om jeg kan si opp jobben min nå. Kontrakten går jo ut i august, men jeg tror ikke at jeg klarer å gå på jobb nå.

Håper virkelig at dere har gode råd til meg.....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver du jg og mg i begynnelsen, men jeg og meg i slutten? :gjeiper:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må ho ha kontor? Resepsjonisten pleier jo å sitte i resepsjonen... Er det stolen eller pulten som er problemet som gjør at ho "må" sitte i kontor? Isåfall er det jo bedre at ho får skikkelig stol og pult der ho skal sitte enn at du blir kasta ut fra arbeidsområdet ditt..

AnonymBruker
Skrevet

send en mail til sjefen du og forklar hvordan du føler det.

• Liker 1
Gjest Imsdal
Skrevet

Er det egentlig et problem? Hva mener du sjefen din burde gjort da? Satt seg ut på gangen selv?

Tenk over hva du vinner på å si fra om dette?

Skrevet

Etter det kom sjefen til meg og spurte om det var greit hvis jeg og hun bytte på å sitte på kontoret på de dagene vi skulle jobbe sammen. Da sa jeg at det var greit, selv om jeg egentlig ikke likte ideen.

Her burde du kanskje ikke sagt at det var greit?

Skjønner ikke helt hva en resepsjonist skal med kontor, hun skal da stå/sitte i resepsjonen? Jeg syns du burde ta en samtale med sjefen og forklare, ikke mail egentlig. Da får du uttrykt deg mye bedre.

Er det pga dette at du vil si opp jobben?

AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her.

Jeg vet egentlig ikke hva som er problemet hennes. Men alle stolene er jo justerbare, og sjefen har laget arbeidsområdet for henne. Virker som det var ikke nok for henne...

AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her.Jeg vet egentlig ikke hva som er problemet hennes. Men alle stolene er jo justerbare, og sjefen har laget arbeidsområdet for henne. Virker som det var ikke nok for henne...

Denne var til anonymbruker nr 2.

TS

AnonymBruker
Skrevet

send en mail til sjefen du og forklar hvordan du føler det.

Dette skal jeg nok gjøre. Synes bare at det er litt vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig et problem? Hva mener du sjefen din burde gjort da? Satt seg ut på gangen selv?Tenk over hva du vinner på å si fra om dette?

Jeg mener selvfølgelig ikke at sjefen skal sette seg ute i gangen. Men jeg synes at hun burde finne på en bedre løsning enn å kaste meg ut fra kontoret mitt.

Men takk for rådet. Jeg kommer nok til å tenke mer på hva jeg skal si og ikke si.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Her burde du kanskje ikke sagt at det var greit? Skjønner ikke helt hva en resepsjonist skal med kontor, hun skal da stå/sitte i resepsjonen? Jeg syns du burde ta en samtale med sjefen og forklare, ikke mail egentlig. Da får du uttrykt deg mye bedre. Er det pga dette at du vil si opp jobben?

Nå angrer jeg virkelig at jeg sa det. Tenkte bare å være snill og grei liksom. Sjefen har fri i morgen, så jeg får ikkke snakke med henne før på mandag. Jeg klarer ikke vente heller, er redd at jeg kommer til å si at det er greit igjen. Derfor tenkte jeg at det er best å sende e-post. men jeg skal tenke mer på det.

Dette er grunnen til at jeg vil si opp jobben ja. Jeg synes at jeg har gjort en god jobb, og hvis de/sjefen velger å behandle meg slik, så ser jeg ingen god grunn til å jobbe der mer.

De kunne i det minste vente til kontrakten min går ut, før de gi henne kontoret mitt (synes jeg da)

TS

Skrevet

Hei, TS her.

Jeg vet egentlig ikke hva som er problemet hennes. Men alle stolene er jo justerbare, og sjefen har laget arbeidsområdet for henne. Virker som det var ikke nok for henne...

Så hun har både justerbar stol og skrivebord i arbeidsområdet?

Det kan virke som om hun bare har lyst på eget kontor, og skylder på at hun har smerter for å oppnå det. Skjønner ikke hvordan smertene blir mindre av å ha eget kontor, hvis hun uansett har tilgang på god stol og pult.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver folk så detaljert om ting som så lett kan gjenkjennes? Vi får håpe hun ikke leser at TS debatterer hennes sykdomsplager på internett...

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke svare på hvordan en resepsjonist kan sitte på et eget kontor? En resepsjonist sitter da i resepsjonen, ellers er man ikke resepsjonist!

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke svare på hvordan en resepsjonist kan sitte på et eget kontor? En resepsjonist sitter da i resepsjonen, ellers er man ikke resepsjonist!

TS skriver jo at hun ikke trivdes som resepsjonist og fikk prøve seg i arkivet.

Gjest Imsdal
Skrevet

Det kan også være personlige grunner inne i bildet her som TS og resten av personalet ikke har noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...