Mynona Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Hei, Reiser straks til New York, og lurer på om noen har noen tips til bra restauranter. Det er så mange der, så det er litt håpløst å google. Men jeg er altså på jakt etter restauranter som er over middels bra. Har vært der borte før, men fant ingen steder som var spesielt bra. Bare sånn OK.
mia83 Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jeg synes Blue Smoke var bra. Over middels bra for min del iallefall. De har mye god sørstatsmat. Men det kommer an på hva du liker. Pommes frites ble serveret i små sinkbøtter. Blue Smoke Endret 2. juni 2011 av mia83
Mynona Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2011 Hva er egentlig sørstatsmat? Er det sånn fried-mat? Kan de som kommer med tips også skrive hvor restauranten ligger (altså hvilket område), så blir det letter for meg.
Snop Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Ettersom jeg stort sett lever på bacon, french toast og pizza i new york blir dette gjerne ikke helt kategorien du mente, men jeg vil likevel anbefale en tur på Ellen's Stardust hvor servitørene er Broadway-sangere uten musikaljobb for øyeblikket, som synger og opptrer på bordene mens de serverer!
mia83 Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Ja det er det. Digre kjøttstykker blant annet. Og en veldig god barbeque-saus. Da vi kom inn på restauranten var det som om vi ikke var i New York lenger.. Kunne like gjerne ha vært hvor som helst i USA. Det var litt fint synes jeg. Adressen står på nettsiden deres.
Lady Lovelylocks Skrevet 2. juni 2011 #6 Skrevet 2. juni 2011 Jeg spiser alltid på Chevys når jeg er der. Texmex mat. Har anbefalt den til flere og alle har vært fornøyd. Ligger i samme gate som Madam Tussaud, like ved Times Square.
Mischa Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 (endret) Vi var på Rare, og var kjempefornøyd Veldig stilig lokale og gourmet burgere. Nam nam! De har også fritert oreo på dessertmenyen :gjeiper: Endret 3. juni 2011 av Mischa
Samulita Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Lombardi's er et absolutt must når man er i New York! Ligger i Little Italy-området. Ja, det er "bare" en pizzarestaurant, men jeg utfordrer deg til å finne en bedre italiensk pizza utenfor Italia! Heaven! Har også hørt mye bra om Pastis og Tao. Aldri vært på noen av dem, men det er typisk der kjendisene går. Pastis er bra for lunsj og ligger i Meatpacking District (hvis jeg ikke husker helt feil).
Mynona Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2011 (endret) Takk!! I kveld blir det the view som ligger i 48. Etasje og snurrer rundt. I går prøve vi ruby tuesday. Der var det god sjømat på sørstatsvis! Ikke fancy, men casual om noen andre skulle lure. Endret 6. juni 2011 av Mynona-83
Glitnir Skrevet 7. juni 2011 #10 Skrevet 7. juni 2011 Vi besøkte Daniel sist vi var i NY. Nydelig mat, fantastisk service. I øvre prisklasse, men forstod at det ikke var noe problem? Ellers er et bra tips at mange Michelin- og tilsvarende restauranter har gode lunsjtilbud til en brøkdel av kveldsprisen. Spis dere godmette på gourmetmat til en sen lunsj, og ta noe lett på en diner til kvelds. Visstnok bedre for fordøyelsen også, i tillegg til lommeboken
Gjest Skrevet 7. juni 2011 #11 Skrevet 7. juni 2011 stand4 og Heartland Brewery er blant mine favoritter Stand4 (http://www.standburger.com/) har de beste burgerne og fries som jeg noengang har smakt, til normale priser og SUPERHYGGELIGE waiters Heartland Brewery (http://www.heartlandbrewery.com/) har sitt eget bryggeri, med GODT øl i fleng! Greie priser, nydelig mat. (Selv om ostekaka på dessertmenyen kan jeg lett slå selv.) Have fun!
Gjest Kim Skrevet 7. juni 2011 #12 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Thomas Keller's Per Se. Endret 7. juni 2011 av Kim
Arctandria Skrevet 7. juni 2011 #13 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Det er masse å velge I som du sier, og jeg ender som regel alltid opp med å kjøpe brødskive med laks og egg på Aquavit som jeg spiser med en nytelse ingen kan fatte at man kan ha når man spiser noe så enkelt og kjedelig. Men hjemlengsel er hjemlengsel..... men av og til prøver jeg meg på litt andre ting også .... Her er mine favoritter på Manhattan The Modern - 9 W. 53rd Street (ved MoMA) Seasonal Restaurant and Weinbar 132 West 58th Street egentlig østeriksk, men kokken er faktisk svensk of heter Niklas…… Min favoritt av alle. Utrolig mye bra vin, og kjempetrivelig atmosfære og bedre enn det du betaler for faktisk. Veldig hyggelig sted. Jean George er FANTASTISK, men den ble sikkert fullbooket for 3 måneder siden det samme med Per Se, men de er begge en opplevelse, men lov meg at du ikke stikker dit i T-skjorte og dongeri..... Litt enklere og mindre avansert; *Dirty Candy i East Willage er deilig! *Bohemian i Noho om du er en sushielsker...Ny, men lovende... *Emporio i soho er også fin. Eller er The spotted Pig en arti gourmetpub som jeg vil anbefale alle en tur innom. Kjoep T-skjorte og nyt de alternative servitoerene også favoritten til alle mine norske veninner....BuddaKhan om du vil dra en sex and the City restaurant og vaere litt harry Nye Eataly er fin som lunch sted..... Ellers har Brooklyn masse bra aa by paa de ogsaa kos dere in The City! og PS: en skikkelig Hot Dog er obligatorisk naar du er her.. Endret 7. juni 2011 av Arctandria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå