Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #1 Skrevet 12. november 2003 Lurer rett og slett på hvor mange julestjerner du har hengende hos deg når det er jul? Da mener jeg sånne i messing eller slikt med lys i..... Og hvor mange vinduer har du i forhold?
Redhead Skrevet 12. november 2003 #2 Skrevet 12. november 2003 Vi har to "små" vinduer på hver side av et stort på stua. I begge de vinduene henger det stjerner i tre med lys i. Har ikke stjerner i noen andre vindu.
Arwen Skrevet 12. november 2003 #3 Skrevet 12. november 2003 Har to stjerner, men siden vi ikke har feiret jul i denne leiligheten før så vet jeg ikke hvor jeg skal henge de enda. Har et vindu i stua (men med tre vinduer på rad) et på soverommet (samme som stua) et vanlig på kjøkkenet og et vanlig på gjesterommet. :klø: aner ikke hvor jeg skal henge de.
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #4 Skrevet 12. november 2003 Har dere sånne syv-armete staker i tillegg? Og hvor mange vinduer har dere?
Redhead Skrevet 12. november 2003 #5 Skrevet 12. november 2003 Vi har en syvarmet lysestake i vinduet på kjøkkenet. Hvor mange vindu vi har? På kjøkkenet har vi to + verandadør like ved siden av med vindu (helt ned på døra). På stua har vi to vindu i vanlig størrelse på hver side av et vindu som går helt ned og verandadør som er i samme størrelse som det store vinduet...
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #6 Skrevet 12. november 2003 Jeg har et hus med en del vinduer og jeg syns det er så koselig når det er lys i dem.... Så jeg har en julestjerne på hver av ungenes rom, syns det er så koselig at de kan ligge i sengene sine og tiite på stjernen i vinduet. Så har jeg selvsagt en i kjøkkenvinduet..... Så må jeg ha en på stua, eller kanskje to... Pluss en syvarmet sak i vinduet i kjellerstua...... For mye.....??
Redhead Skrevet 12. november 2003 #7 Skrevet 12. november 2003 Nei, dersom du har stort hus og masse vinduer så synes jeg ikke det har noe å si. Vi har jo som sagt to stjerner i stua, og stua er ikke så veldig stor. I tillegg er vinduene på samme veggen med kun et "langvindu "mellom. Sikkert noen som synes det er for mye, men vi liker det :blunke: . Foreløpig har vi ikke stjerne i vinduet på barnerommet, men det kommer nok. For alt jeg vet så kan det være at vi kjøper en allerede i år .
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #8 Skrevet 12. november 2003 Ja, det er koselig for ungene å ha en stjerne på rommet, tenk å ligge der i sengen og titte på stjernen og kjenne på forventningene..... *glede seg ekstra masse til jul akkurat nå!*
Redhead Skrevet 12. november 2003 #9 Skrevet 12. november 2003 *glede seg ekstra masse til jul akkurat nå!* Det gjør faktisk jeg også! Eldstemann er hjemme fra bhg i dag, og vi har bare kosa oss ilag. Gleder meg til han skal få prøve seg som pepperkakebaker :D .
La Guapa Skrevet 13. november 2003 #10 Skrevet 13. november 2003 :D Vi har en messingstjerne i det største vinduet på stuen. I det ene kjøkkenvinduet står det en adventsstake i tre. Datteren til mannen min har et lite juletre med pynt og lys i vinduet på rommet sitt.Det står tent hele natten og er såååå fint. Klem fra jule-Guapa
Ingeborg Skrevet 13. november 2003 #11 Skrevet 13. november 2003 Har en adventsstjerne med lys i, og ingen sjuarminger. Men så har vi en liten leilighet også, da.
Soriamoria Skrevet 13. november 2003 #12 Skrevet 13. november 2003 Har en elektrisk lysestake i det ene kjøkkenvinduet og kanskje en i et av vinduene på loftstua. Å - ja - vi har mange vinduer (alminnelig stor enebolig men mange vindu). I tillegg har vi lys i ei furu ute også. Resten av belysningen er det naboen som tar seg av - stjerner i alle vindu, på to-tre grantre og langs hele verandaen *grøsser*
Gunilla Skrevet 14. november 2003 #13 Skrevet 14. november 2003 én stk. adventsstjerne i stuevinduet får duge! Har *teller* 12 potensielle vinduer for slikt. Morer meg litt med å se hva naboene bruker av strøm (er ironisk, ikke spydig...) på stjerner i vinduer og lysetaker og ute- og innejuletrær og lyssslynger og reinsdyr etc. Rekorden for antall julegreier i vinduene er 15, tror jeg :o :o :o , men tar gjerne en ny opptelling i år.
Gjest Madam Felle Skrevet 14. november 2003 #14 Skrevet 14. november 2003 har 4 stjerner. En i stuevinduet, på kjøkkenet, og på to av soverommene.
Gjest Tex Skrevet 21. november 2003 #17 Skrevet 21. november 2003 Nå har jeg akkurat kjøpt meg to til, så nå blir det en i kjøkken vinduet, to på stua, en på hver av ungenes rom, en syver i kjelleren og en til et sted som jeg ikke har bestemt.... koooselig!!! :kgblunk:
Tjorven Skrevet 21. november 2003 #18 Skrevet 21. november 2003 Vi har en del vinduer i huset vårt, 6 i øverste etasje, 4 i 1.etasje og 2 i kjelleren. Ja, det ble ikke så mange egentlig, men pga form på stua ser det ut som det er mye vinduer der... Vi har kun 1 stjerne som skal henge i vinduene. I tillegg har vi 2 eller 3 lysestaker som står i vinduene.
Gjest Zalomine Skrevet 21. november 2003 #19 Skrevet 21. november 2003 Nettopp vært og kjøpt. Ei stjerne, og to 7-armede staker. Første gang vi skal pynte til jul selv. Vi har to stuer, med to vinduer i hver, i tillegg til et vindu på kjøkkent og et på soverommet. Ikke så maaange vinduer. Alle lysene kommer antakelig til å være på stua, ha ikke helt bestmt meg enda. MULIg jeg setter en stake i kjøkkenvidnuet, om ikke annet så for å presse på at den blir rydda! Får se, ikke sikker på om det passer med julegardinene, ingen vits dersom den blir gjemt bak gardinen, da tar jeg begge på stua. Gleder meg. Men dette skal opp neste helg, ikke denne. skal "prøve" dem da i løpet av uka, se at de virker.
Arwen Skrevet 21. november 2003 #20 Skrevet 21. november 2003 Jeg har bestillt meg flere gullstjerner til å ha i vinduene, så nå blir det en i syua, en på kjøkkenet og en på gjesterommet. Har en til overs, men tror ikke jeg vil ha på vårt soverom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå