Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kunne tenke meg å utdanne meg via OPK.

Er i en situasjon hvor jeg må omskolere meg til et "tørt" yrke pga. allergi/eksem.

Er det noen her som jobber som/ har erfaring som enten helsesekretær eller apotektekniker?

Lurer på om dette er bra yrker!

Er det vanskelig å få jobb?

Er det et alright yrke?

Hva tjener man sånn ca?

Er det behov for apotekteknikere, eller er de på vei bort?

Vet det er lettere å få jobb som reseptar/farmasøyt, men har ikke intr. av dette.

Blir veldig glad for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kunne tenke meg å utdanne meg via OPK.

Er i en situasjon hvor jeg må omskolere meg til et "tørt" yrke pga. allergi/eksem.

Er det noen her som jobber som/ har erfaring som enten helsesekretær eller apotektekniker?

Lurer på om dette er bra yrker!

Er det vanskelig å få jobb?

Er det et alright yrke?

Hva tjener man sånn ca?

Er det behov for apotekteknikere, eller er de på vei bort?

Vet det er lettere å få jobb som reseptar/farmasøyt, men har ikke intr. av dette.

Blir veldig glad for svar! :)

Hei jeg vet ikke om det er spesielt lett å få jobb som noen av yrkene du nevner, men det jeg vet er at noen av helsesekretærene må ta blodprøver ved noen sykehus. Så helt tørt vil jeg ikke si at det er. Mange blir også allergiske mot handsker eller får eksem av såpe og mye vasking av hender. Det er ganske vanskelig å få jobb som apotektekniker, hvertfall i osloområdet (men det er jo ikke sikkert det er der du bor). I følge utdanning.no var gjennomsnittlig apotekteknikerlønn på 327000 kr i året, og jeg tror dette er mer enn hva helsesekretærer får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...