Gå til innhold

mye upersonlig interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange fremdeles velger hvitt, hvitt og hvitt når de skal pusse opp.

For det første har trenden vart vel lenge nå. For det andre synes jeg det er merkelig i en tid hvor det er så stort fokus på personlighet, individualisme og mange muligheter, at alle har hvite vegger i stuen! Det kom jo for så vidt en liten mottrend med stormønstrede tapeter, men det har liksom ikke snudd skikkelig.

Flere som venter i spenning på at det skal bli in med masse fine sterke farver igjen - og større valgfrihet når det gjelder stil? Da blir det mye morsommere å henge på Finn.no;) hehe

(også stilutvalget på møbelkjedene er ganske labert, egentlig)

Skulle forresten også ønske det var flere interiørblogger som var skikkelig originale og baserte seg på helt andre stiler enn enten hvitt eller retro! Noen som har fine bloggtips å komme med?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Individualismen er ikke død!

Jeg ser hva du mener. Jeg savner det klassiske, og synes det er mye som enten er for stramt og institusjonelt, eller altfor sukkersøtt og dillete (da tenker jeg på den romantiske stilen som ikke legger noenting i mellom).

Når det er sagt mener jeg selv at hvitt er en fin base, og jeg elsker å hente inn 50-tallsmønstre og ting fra 70-tallet i interiøret, så kanskje jeg faller inn under kategorien du mener får nok av valgmuligheter i interiørbutikkene? Jeg synes uansett det er for lite mangfold, og interiørbladene i Norge har for mye fokus på stramt design og dyre oppussingsløsninger etter min mening.

Jeg liker designsponge, der feirer de livet gjennom interiør.

Gjest Harriet
Skrevet

Det er da ikke upersonlig og sterilt fordi om man velger hvite vegger. Jeg er kjempeglad at det ikke er moderne med de grusomme vegg-fargene vi brukte på begynnelsen av 90-tallet, blir nesten kvalm og får pustebesvær ved tanken på slike vegger igjen.

Jeg elsker hvite vegger, men det betyr da ikke at jeg har et upersonlig hjem.

Skrevet

Før mente jeg at hvitt var kjedelig og upersonlig. Men etter å tatt utdannelse innenfor interiør var det hvitt jeg endte opp med.

Jeg har spedd på med ulike teksturer i stedet som gjør det spennende.

Ull, kunstpels, høyglans, rotting, grove materialer, mot myke og elegante. Har noen fargekladder også. Blant annet en stor vegg i blågrønt :)

Skrevet

Jeg har også vært motstander av hvitt i mange år, men innser nå at det er en veldig grei basisfarge :) Er veggene hvite kan man gjøre ALT :)! Nå har jeg forøvrig en veldig gul stue og trives med det, men loftstuen som nettopp ble ferdig er hvit. Nå varierer jeg gardiner, duker og annen pynt i alle mulige slags farger! Og det blir alltid bra ;) I den gule stuen derimot er det vanskeligere. I juletider f.eks blir det litt for mye "sommerfarger" til at julepynten kommer til sin rett :) Men selv om jeg har hvite vegger på loftet, har jeg kraftfarger på alt av tekstiler og pynt ;) så upersonlig er det aldeles ikke! (men den der shabby-chic-trenden slenger jeg meg altså IKKE på!) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...