Gå til innhold

Snekring, bråk og støy på kristi himmelfart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg blir så frustert av dette. :kjefte: Det er noen arbeidere over/ved siden av meg tror de jobber i en trapp) som hamrer, banker, skjærer, bruker høyfrekvent sag, og alskens støy klokken 8 om morgenen på Kristi Himmelfart (idag).

Min far har sagt jeg kan få lokalpolitiet til å sjekke det opp, men dette hørtes jo så drastisk ut. :snurt:

"§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm." Sier loven. De har altsa ikke lov til å bråke sånn.

Hva skal jeg gjøre? Klage, ringe politiet? Vet ikke helt om jeg tørr å klage på dem alene.... :/ :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet du :) Bråkete folk i utide er noe av det mest provoserende jeg vet om... Du har ingenting å tape på det, men de har mye å lære av det! Jeg heier på deg!

Gjest Anjelika
Skrevet

Så kjipt!

Du vet ikke hvem de jobber for? Jeg ville ringt eieren av denne trappa de fikser og klaget.

Hvis ikke så er vel det beste å trampe opp og kreve at de respekterer jesus!

Forhåpentligvis så trenger du bare være litt søt og si "unnskyld, men dere bråker ganske mye, og det er tross alt helligdag" så skjønner de kanskje selv at de har vært litt dumme. Hvis det ikke er nok så kan du trekke frem lov og politi.

Hvis du ikke tør klage alene så har du sikkert en nabo som sitter og irriterer seg like mye, bank på nabodøra og allier dere.

Gjest Anjelika
Skrevet

Haha, nå begynte f*enmeg naboen under meg å hamre!

• Liker 1
Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg blir så frustert av dette. :kjefte: Det er noen arbeidere over/ved siden av meg tror de jobber i en trapp) som hamrer, banker, skjærer, bruker høyfrekvent sag, og alskens støy klokken 8 om morgenen på Kristi Himmelfart (idag).

Min far har sagt jeg kan få lokalpolitiet til å sjekke det opp, men dette hørtes jo så drastisk ut. :snurt:

"§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm." Sier loven. De har altsa ikke lov til å bråke sånn.

Hva skal jeg gjøre? Klage, ringe politiet? Vet ikke helt om jeg tørr å klage på dem alene.... :/ :sjenert:

Ikke ring politiet før du har snakket med dem. Det er helt unødvendig å blande inn politi dersom du selv kan få dem til å roe ned.

Dersom de ikke lytter kan du ringe politiet.

Skrevet

Jeg har ikke klaget enda, men de har roet seg drastisk ned nå. Nå er jo klokka snart 12, så føler liksom ikke at det er noe vits å klage nå. Skulle gjort det da de holdt på som verst :sjenert:

Men jaja, sånn går det når man ikke tar sjansen! Er vant til at folk tramper og løper i den trappen 7 om morgenen ellers men det er jo bare raskt opp og ned, og det er hverdag så da kan jeg ikke klage på det. Provoserte meg bare grønn over at de skulle bråke enda mer på en helligdag... :snurt:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde en fridag midt i uka hadde jeg også brukt den til å få gjort unna nødvendig oppussing. De begynte litt vel tidlig, ja, men jeg synes ikke dette er noe å reagere på. Vi lever i et sekularisert samfunn og "hellidagsfreden" er noe man ikke kan forvente at folk tar hensyn til.

• Liker 2
Gjest Mauna Lee
Skrevet

Hvis jeg hadde en fridag midt i uka hadde jeg også brukt den til å få gjort unna nødvendig oppussing. De begynte litt vel tidlig, ja, men jeg synes ikke dette er noe å reagere på. Vi lever i et sekularisert samfunn og "hellidagsfreden" er noe man ikke kan forvente at folk tar hensyn til.

Men det går jo an å ta litt hensyn til de rundt seg for det. Kanskje noen av naboene rundt bruker en fridag til lit nødvendig hvile. Når det til og med står i loven at det skal være helligdagsfred så får man bruke litt vett før man banker løs på formiddagen :)

• Liker 1
Gjest Nanette
Skrevet

Det må gå an å vise normal folkeskikk og ta hensyn. Bor man midt på landet uten naboer i nærheten kan man da gjøre som man vil, men bor man oppå hverandre så er det hensynsløst å gjøre sånt arbeid på en helligdag.

Skrevet
:skratte: Da jeg leste overskriften så leste jeg: "Snekrig", forsto lite...
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...