Gå til innhold

sommerblomster

Fremhevede innlegg

Skrevet

heihei!

jeg har lyst, siden vi har et sommerbryllup, å plukke blomster dagen før eller på dagen, å pynte bordene og kirken med.. var svigermor som ga meg den ideen...det jeg lurer på er da: hvilke blomster er penest i juli?

vi bor på landet så det er mange plasser at blomstene vokser villt... :blunke:

noen tips???

Videoannonse
Annonse
Gjest bertine(ikke pålogget)
Skrevet

å, kom igjen, noen må da ha noen forslag???

:roll:

Skrevet

Av markblomster er det mye fint, og juli er jo høysesong for det. Prestekrager, blåklokker, rødkløver, natt-og-dag, forglem-meg-ei, kattøye, geitrams... Det er også fint å træ noen markjordbær på noen strå.

Åhhh, nå lengter jeg etter sommer'n kjenner jeg.

:roll:

Skrevet

Hei

Nå skal jeg gifte meg om to uker så sommerblomster har ikke vært så veldig aktuelt for meg. Men jeg vet helt klart at jeg ville forsøkt meg på erteblomster de er så skjønne og i flotte farger. Ellers må jeg si at Forglem meg ei, også er en utrolig søt blomst. Husker ikke om de kommer litt senere på sommeren, Liljekonvall.

BRB

Gjest Anonymous
Skrevet

Liljekonvall er vel i mai så vidt eg veit. Men prestekrager er kjempefint. Blåklokker. Kanskje lupiner viss dei held seg så lenge som til juli?

Gjest Anonymous
Skrevet
Liljekonvall er vel i mai så vidt eg veit.

:Nikke: Det er helt korrekt!

Skrevet

Lupiner finner du overalt helt gratis hele sommeren.

I absolutt alle farger.

Skrevet

Blå Lupiner og Prestekrager er kjempenydelig sammen.

Viss du har stor hage selv eller har noen du kjenner som er villige til å ofre noen blomster, er der et enormt alternativ å velge i. Husk at det er også mange stauder som også egner seg til snittblomster. Du kan også så dine egne sommerblomster, som er ferdig til Juni.

Personlig synest jeg at selvplukkete blomster er mye finere og litt mer romantisk en ferdige oppsatser.. :D

Her er det nesten bare til å velge og vrake...

Skrevet

HUSK;

mange er allergiske for markblomster, og da vil hele bryllupet bli en mare for disse. undersøk dette med gjestene først!

jeg hadde nemlig også tenk å ha markblomster, men så kom jeg plutselig på hvor allergisk JEG er selv ( :hoho: ). heldigvis kom jeg på dette, ellers ville jeg bare sitte og nyse og tørke tårer hele kvelden....

Skrevet
Hei

Men jeg vet helt klart at jeg ville forsøkt meg på erteblomster de er så skjønne og i flotte farger.

BRB

Erteblomsten kommer nok senere. Selv er jeg veldig glad i markblomster. Ingen ting er finere på sommeren.

Laget en gang en dekorasjon hvor jeg plukket fullt av marikåpe-blomer( eller de grønne små-klumpene) disse satte jeg mest i midten i rundt brukte jeg marikåpe-blad. Spredt rundtomkring satte jeg jordbær på en tannpirker så de stakk opp av dekorasjonen i høyde med resten. Utrolig enkelt og veldig dekorativt med bare rødt og grønt -rett fra naturen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...