Bernardette Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Jeg står mellom Kypros og Tyrkia i sommer, en uke. Vi reiser med barn og det kommer til å bli en all inclusive "ikke løfte en finger"-ferie der de eneste kaloriene som skal brukes vil bli brukt på å gå til bassenget - restauranten - rommet - restauranten - bassenget osv. For akkurat denne uken er jeg ikke ute etter opplevelser utover dette. Jeg ser at Tyrkia er litt billigere enn Kypros, men det er ikke snakk om så mye. Hvor ville du reist, og hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 Jeg har ikke vært noen av stedene, men jeg vet at jeg ville valgt Kypros fordi jeg syns at Tyrkere er masete. Har vært mye i Hellas og vet at jeg liker det. Nå er vel Kypros delt gresk/tyrkisk, men jeg ville valgt Kypros
Clyro Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Har vært på Kypros tre ganger og i Tyrkia én gang. Tyrkia ligger kanskje et lite hakk over Kypros matmessig, men huff for noen utrivelige og masete folk. Ikke veldig gøy å være skandinavisk jente i det landet der, noe som er grunnen til at jeg ikke vil tilbake dit, spesielt ikke Alanya. Om dere stort sett skal oppholde dere på hotellet og spise det meste av maten der, tror jeg at det kan gå fint å dra til Tyrkia - de har jo mange flotte hoteller med all inclusive til en overkommelig pris! Jeg liker Kypros bedre på grunn av de vakre strendene, den hyggelige befolkningen og tja.. jeg har så mange fine barndomsminner derfra. Som barn i 12-årsalderen likte jeg Kypros mye bedre enn Tyrkia. Hvor på Kypros har dere evt. tenkt å bo?
addict Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Jeg har vært begge plasser og jeg sier KYPROS. Uten tvil i det heletatt. Ihvertfall i Fig Tree Bay er stranden og vannet så vakker og klart at det nesten er orgasmisk, og det er like lite bølger som i bassenget. Reise med baby som hadde bgynt å gå, og han stooooorkoste seg på stranden Tyrkia opplevde jeg som masete og slitsomt og det var mye bølger og grovere sand.. Koste oss såklart der og, men Kypros var virkelig drømmeferien
Millia Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Har vært i Ayia Napa og Side, og eg likte begge plassar, men best Side.Ingen tyrkarar som plaga meg! Stranda var fin begge plassar men det var så mykje reinare i Side. I Ayia Napa var det utrulig mykje sneipar på stranda, og vår 1 åring plukka selvfølgelig på desse og ville putte dei i munnen... Noko som førte til at vi var mest ved bassenget.I Tyrkia har også veldig mange hotell vannsklier, noko som er kjekt viss du reiser med større barn. Ayia Napa har veldig høg partystemning i skuleferien, men Fig tree bay ser jo både vakkert og rolig ut:)God tur, kor du enn ender:))))
Anglofil Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Jeg vet faktisk ikke, for jeg synes Tyrkia og Kypros er like flotte land å feriere i! Selv valgte vi Tyrkia (Side) i stedet for Kypros fordi det var billigere ift hotell og det å leve, men utover det synes jeg landene er like flotte. Tyrkere kan være litt masete, men i Side merket vi nesten ikke til dem og det var som å feriere i omtrent hvilket som helst syden-land. Jeg kommer garantert til å reise tilbake til både Tyrkia og Kypros, det er det eneste jeg vet sikkert. Mvh Yvonne
Gjest Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Har vært begge stedene, og jeg kunne ALDRI tenkt meg å dra tilbake til Tyrkia. Kypros derimot Riktignok ikke Ayia Napa
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Tyrkia er for varmt å dra til i juni-juli-august. Hvis en ikke liker selvpining. Tror kypros er luftigere, siden det er en øy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå