tuppe Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 når jeg nå skal forsøke så godt jeg kan å gå ned noen kilo? Jeg vet at overarmene og magen er naturlige steder, og sikkert lårene også..andre steder jeg kan bruke for å måle fremgang?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 Litt farlig å begynne å måle, det tar alltid en del tid før en merker forskjell og da kan en bli demotivert. Prøv heller å "måle" livsstilen din, før logg over hvor ofte du trener og hva du spiser. Altså, ikke telle kalorier men skrive ned hva du spiser og finn ut hva som har mye kalorier/hva du kan bytte ut med sunnere alternativer. Kjøper du burger kan du heller gå for Fedon-varianten bare som et eksempel. Eller kjøp lavkarbo-brød. Spis kylling og fisk i stedet for rødt kjøtt. Unngå å mat med mye dressing osv osv. Etterhvert som det blir en vane så ramler kiloene vekk av seg selv. Trikset er å slanke seg uten å føle at en er på slankekur.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Sagt på en litt annen måte så bør en ikke ha som mål at en skal bli så og så få cm rundt låra. Da blir det fort at en tenker "nå har jeg nådd målet så nå kan jeg skjemme meg selv bort litt" = jojo-slanking. Målet er å tilpasse livsstilen permanent.
tuppe Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2011 Helt enig, det er en lur måte å gjøre det på, og det er akkurat det jeg gjør. Jeg har gjort noen enkle grep (som jeg trodde skulle bli vanskelige) som nå viser seg å være mer enn helt overkommelige. Jeg har sluttet med smør på skivene/knekkebrødene, sjokolade er kun på lørdag (og helst bare hvis jeg "må"), spiser sjeldent brød (holder meg til knekkebrød), kuttet ut brus (kun pepsi max innimellom hvis jeg trenger å kose meg) og holder meg til fisk/hvitt kjøtt... I tillegg har jeg begynt å trene/ bevege meg mer.. Det med målingen var egentlig bare noe jeg tenkte å gjøre nå som jeg nettopp har begynt, og så om 4-5 uker igjen, for å se om det skjer noe i det hele tatt..tror det vil motivere meg enda mer Dette er en livsstilsendring, ikke en slankekur..
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Det med målingen var egentlig bare noe jeg tenkte å gjøre nå som jeg nettopp har begynt, og så om 4-5 uker igjen, for å se om det skjer noe i det hele tatt..tror det vil motivere meg enda mer Dette er en livsstilsendring, ikke en slankekur.. OK, så lenge du er bevisst på disse tingene så er det ikke noe problem. Skjønner at det kan være litt morsomt å se på hva forskjellen blir. Du kan vel måle de stedene du har nevnt og rundt stumpen kanskje. Jeg ville dog ventet lengre enn 4-5 uker, gjerne opptil 3 måneder. Det er en god del treghet i systemet. Det er jo en god stund og en kan fort bli utålmodig men en må se det i perspektiv av at får du først prenta inn de gode vanene så kan dette være med deg livet ut.
Lulilelu Skrevet 2. juni 2011 #6 Skrevet 2. juni 2011 Bryst Overarm Midje Hofte Rumpe Lår Evt. legg Ikke mål mer enn 1 gang i mnd, gjerne hver 2-3 mnd, men det kommer ann på hvor fort og hvor mange kilo du skal gå ned.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har tatt vanlig hyssing og målt overarm, midje, hofter/rumpe, mage, lår og legg. Jeg skrev datoen og kroppsdel på en papirlapp og la alt i en krukke i en skuff. Så et halvt år senere kom jeg på det, tok den opp og så fremgang. Jeg ble kjempeglad! Jeg følte ikke at jeg hadde gått ned så mye, merka jo litt på klærne men ikke så mye. Når jeg målte meg kunne jeg ikke vært gladere. Trening er noe jeg skal fortsette med! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå