Imax Skrevet 12. november 2003 #1 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg bor midt i Oslo sentrum og vi møter derfor ofte mange hunder på vår vei (spesielt etter dagsrevyen!). Jeg er selektiv i forhold til hvilke hunder vi leker med (altså jeg står stille og snakker med den andre eieren mens hundene løper rundt). Noen er vi alltid glad for å se, andre går jeg alltid videre (etter å ha hilst), for det blir bare mas. Så er det noen av disse andre hundeeierne som sier f.eks. "Så hyggelig at vi traff dere, vi var på utikk etter noen hunder", og "så deilig å treffe en hund til, så blir han litt sliten osv". Opplever at andre er veldig ukritiske på dette punktet, og det er spesielt de med utrolige uhøflige hunder hvor det blir mas. Men jeg vet også at jeg har lavere terskel på hva "mas" er, fordi hunden min er stille og ikke dominant til vanlig. Jeg oppfatter heller ikke all omgang hunden min har med andre hunder for "lek". Noen ganger er det blodig alvor, og jeg ser på hunden min at det er tydelig at han er stresset/misliker den andre hunden. Hvordan ser du på det med å treffe andre hunder for å leke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 12. november 2003 #2 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg er allitd ute etter "snille" hunder i parken. Hunden vår er veldig snill og absolutt ikke ute etter å bråke, så når jeg ser hunder som jeg vet det blir bråk av (som vi ta vår lille gutt) går vi en annen vei og håper eier tar hintet og forlater parken...... Ser veldig godt på hunden vår at han ikke vil leke med de bråkete hundene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 12. november 2003 #3 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har en kastrert flatcoat hann, som er av den litt dominerende typen. Men det blir som regel tull om begge eiere står med dem i bånd, alt går så mye bedre når de slippes løs,d a ordner det seg som regel til det beste. Jeg lar aldri min hund gå løs når jeg treffer andre hunder. Syns det er veldig kjekt å slippe dem og la dem leke, men jeg oppfordrer aldri til det selv uten at det er en tispe, da er han den reneste gentlemannen. Uansett, syns det er koselig å treffe andre og utveksle erfaringer, men det er helst med eiere som har en stor hund, hadde bare gått videre om det var en liten selskapshund jeg traff på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 12. november 2003 #4 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg leter ikke etter andre hunder å leke med. Når vi går i bånd langs gata, lar jeg hunden min konsekvent ikke hilse. Hvis vi møter noen i skogen, lar de kun hilse hvis de løper løs. Hvis det ser ut til å være en hundeeier som vil hilse, men bare i bånd, går jeg langt unna og signaliserer at vi ikke skal hilse. Hmm, også ser jeg litt ann hunderasene også... Tør egentlig ikke innrømme det da. Jeg liker ikke pudler, derfor gidder vi ikke hilse på de. Egentlig er jeg litt redd for rottweilere også da, så de hilser vi heller ikke på. Også ser vi på eierne da. Litt sær er jeg nok... Hunden min får nok sosial trening med hunder, så vi hilser ikke på de "skumle" mer enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #5 Del Skrevet 12. november 2003 He-he Linsi, jeg har en puddel jeg! En flott storpuddel som er glad i alt som står og går. Ikke noe å være redd for altså. Den har ikke ekstrem hårklipp heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 12. november 2003 #6 Del Skrevet 12. november 2003 Uff, og nei har du puddel Det er en liten puddel i nabolaget som har bitt samboeren min. En litt større puddel, gjør fra seg på plenen støtt og stadig, og eieren vet aldri hvor den er. I tillegg hadde ei venninne en puddel da vi var små. Den glefset stadig vekk og var ganske så ekkel.... Jeg vet jeg er litt slem nå altså puddeleier, men sånne pudler er faktisk ganske skumle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. november 2003 #7 Del Skrevet 12. november 2003 Pudlene er faktisk de aller beste vaktbikkjer. De er tøffe altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. november 2003 #8 Del Skrevet 12. november 2003 Trpdde det var sunt for hunder å hilse/leke med andre hunder jeg. Slemt gjort, linsi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 12. november 2003 #9 Del Skrevet 12. november 2003 Ja, vi leker og hilser hele tiden vi, men ikke med skumle hunder Også uten bånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 12. november 2003 #10 Del Skrevet 12. november 2003 Vi oppsøker ikke hunder - men der vi går tur så møter vi jo på de - noen ganger ingen - andre ganger mange. Min voffs pleier å tasse rundt løs. Når det kommer andre så tar jeg han i band. Han er redd og forsiktig hunden min - så jeg pleier å følge nøye med. Ofte blir de for ivrige med å snuse og da ser jeg lett at han ikke trives. da pleier jeg å gripe inn - prøver iallefall. Mange lar hundene sine herje fritt- og leker er ikke alltid lek. Grensene verierer fra hund til hund. Min synes at de små hundene er triveligere enn de store. men han leker ikke med noen *ler*....vil helst bare snuse litt eller sparke litt i gresset. Man skal se an hun og eier også før man lar de møtes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. november 2003 #11 Del Skrevet 12. november 2003 Vi leter nok ikke etter andre hunder. Men om vi møter en hund, så blir vi stort sett enige med den andre hundeeieren om det er OK å hilse på/leke. Da slipper vi hundene og de får kose seg sammen, mens vi eierene snakker stolt om hunden våre Hunden vår er både snill og grei, så det byr sjelden på problemer. Men det har hendt at vi har møtt på hunder som rett og slett er SLEMME! Hvis du møter disse hundene igjen, så går vi gjerne en annen vei eller viser tydelig at vi ikke vil hilse på. Bare koselig å møte andre hunder og hundeeiere, men vi planlegger ikke sånt på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 12. november 2003 #12 Del Skrevet 12. november 2003 Vi ser heller ikke etter andre hunder når vi er ute på tur. Ganske enkelt fordi hunden min ikke er interessert i andre hunder i det hele tatt. Hun har noen "faste kompiser" som vi pleier å gå tur med av og til, men det er mest for matmors del (sosialt) Hun surrer alltid i sin egen verden og er mest opptatt av å snuse rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 13. november 2003 #13 Del Skrevet 13. november 2003 Vi oppsøker heller ikke andre hunder. Ikke så skrekklig mange vi treffer heller. Jeg går mye i skog og mark hvor hunden min er løs og treffer vi andre hunder løse så lar jeg hunden min hilse. Nå er hun av den typen som hilser og så løper vidre. Treffer vi hunder i bånd prøver jeg å kalle inn min hund. Ikke alltid det funker meg jeg prøver ..... Når jeg går i bånd og treffer andre i bånd så hilser vi skjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 14. november 2003 #14 Del Skrevet 14. november 2003 Oppsøker ikke andre hunder når vi går på tur. Greit, møter vi på noen, så blir vi enige om at vi kan slippe hundene så de kan løpe og leke. Har møtt på hunder som er rett og slett sinte, og hunden min tåler ikke at andre plukker han på nesa, så han tar igjen. Men møter sjeldent på sånne hunder, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå