Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jobber dere ikke som servitør, bartendere og lignende istedet for butikk?

Dere kan jo tjene dobbelt så mye.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du dum? Tror du det bare er å velge og vrake fra øverste hylle?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje fordi at noen ikke ØNSKER å jobbe som servitører eller bartendere? Jeg jobber riktignok ikke i butikk ved siden av studiene, jeg har en annen godt betalt jobb som ikke har noe med butikk å gjøre. Det handler om interesse og det handler om mer enn bare ekstra penger.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er student og jobber som servitør.. Og synes det er ganske mange av oss :) Ikke så lett å få slike jobber i Oslo i alle fall, kanskje derfor, fleste uteliv og restaurantjobber går til partysvenskene virker det som :P

Endret av Tutta_88
Skrevet

Jeg jobber som servitør og bartender på et utested ved siden av studiene. Selvfølgelig pga den fantastiske tipsen, og fordi jeg synes det er kjempegøy.

AnonymBruker
Skrevet

Kan man jobbe som bartender uten å kunne noen drinker og slikt? :P 19-åring?

Skrevet

Kan man jobbe som bartender uten å kunne noen drinker og slikt? :P 19-åring?

Man må nok være over 20 for å servere brennevin. :)

Jeg har ingen erfaring som bartender før jeg begynte. Men begynte som servitør, ta bestillinger, servere drikke etc. Så fikk jeg etterhvert opplæring i hvordan man lager de forskjellige drinkene som serveres :)

Skrevet

Fordi jeg ikke kan tenke meg det! Jeg har en annen jobb innen serviceyrket, og er veldig fornøyd med jobben min.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 5
Skrevet

Arbeidstider. Noen har ikke bil og må rekke siste bussen hjem.

Lettere å komme seg på forelesning klokka åtte når du er i seng tolv istedenfor halv fem.

Skrevet

Jeg jobber ikke i butikk, men jobber i hjemmesykepleien mens jeg studerer, som også er ganske shitty betalt. For meg passer det mye bedre ift arbeidstider osv. Jeg har små barn, og må opp tidlig med dem, og kan ikke komme rekende hjem midt på natten. I tillegg stortrives jeg i jobben min, og vil heller jobbe der enn å få dobbelt betalt for å utsettes for dritt av fulle folk og egoister...

Skrevet

Fordi man tar den jobben man får, ikke alle er så heldige at man bare kan velge og vrake. Uansett har jeg fått en godt betalt jobb, og tjener nok like bra (om ikke bedre) som en bartender eller servitør. Det er dog ikke noe jeg kunne velge selv, jeg tok det første jeg fikk tilbud om.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt mye rart om lønn og arbeidsforhold for servitører. Har noen venner som sluttet i en slik jobb etter å ha jobbet bare et par dager, fordi de følte at både arbeidsgiveren og selve jobben var kjip. Det står jo også iblant litt om slike tilfeller i media, som feks dette.

Må innrømme at jeg egentlig ser på servitør som mye mer trashy enn å sitte i kassa på Rema noen timer i uka når man er student :gjeiper:

Jeg har såvidt jobbet i butikk, men har stort sett valgt å ha relevante jobber ved siden av studiene og som sommerjobb. Bra betalt og interessante arbeidsoppgaver.

• Liker 3
Gjest Nigiria
Skrevet

Fordi jeg aldri i verden ville ha jobbet som servitør eller bartender.

• Liker 2
Gjest Anuket
Skrevet

Rett og slett fordi jeg ikke har søkt som det - jeg jobber med mennesker i et serviceyrke allerede. Men ja jeg hadde nok søkt og tatt en jobb som servitør hvis jeg var arbeidsledig eller i krise. Vurderte det i fjor da jeg var arbeidsledig, men fikk denne jobben i stedet så det ble med tanken.

Samtidig må jeg innrømme at jeg har vært litt nølende med å ta en servitørjobb fordi mange studentvenninner har hatt dårlige erfaringer med pågående kunder.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hvorfor jobber dere ikke som servitør, bartendere og lignende istedet for butikk?

Dere kan jo tjene dobbelt så mye.

Kanskje butikken har litt mer gunstige arbeidstider som ikke medfølger at man må jobbe midt på natta?

Skrevet

Fordi utelivsbransjen er kjip. Alle jobbene jeg har fått tilbud om i den bransjen har dårlig lønn og enda dårligere vilkår.

Nei, da tar jeg heller til takke med min kjedelige butikkjobb med tarifflønn, faste arbeidsdager og fast lønningsdato.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i butikk før, nå jobber jeg som bartender.

Fordelen med butikk er at du kan jobbe hver ettermiddag hvis du vil, mitt utested har kun åpent i helgene og da er det begrenset hvor mange timer det blir. Timelønnen er heller ikke særlig til å være på nattid, jeg har snaue 150 i timen og det er ikke mye mtp arbeidstidene. Dessuten er det få timer pr gang, kun 4 timer. Dvs om jeg jobber hver helg blir det maks 8 timer i uken. Vil jo ha fri noen helger også, usosialt å alltid måtte på jobb når gjengen skal ut.

Kjekkere å jobbe ettermiddager enn netter. Jeg begynner på jobb når andre folk legger seg eller går ut på byen.

Tipsen er gøy, men den er ikke all verdens når den skal deles på den andre du jobber med + ryddehjelpene. Får maks 400 på en kveld.

Jobber som bartender fordi det er kjekt, ikke fordi det lønner seg økonomisk ift butikk.

Skrevet

Fordi jeg har jobbet som bartender før og kommer aldri til å gjøre det igjen. Servitør har jeg heller ikke spesielt lyst til. Fikk forresten greit med tips da jeg jobbet som sjåfør hos Peppes :)

Skrevet

Fordi jeg ikke klarer å holde et brett med drinker på :sjenert:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...