Gå til innhold

Du er bedt i bursdag på facebook..

Anbefalte innlegg

Gjest Flowerbomb
Skrevet

Du blir bedt i bursdag på facebook og må svare, ja, nei eller kanskje. Personen som har sendt deg invitasjon forventer ett svar (for dere er gode venner), men helt ærlig så vil du ikke dra. Du har ingen unnskyldning for å ikke komme, du har helgen fri for barn eller så er du ferdig med eksamener osv osv.

Hva gjør du? Sier du rett ut at du ikke vil komme i bursdagen? Lar du hver å svare på invitasjonen eller setter du deg på kanskje? Eller svarer du ja og sier senere at det ikke passer? hva er isåfall grunnen?

Bare nysgjerrig, for ser ofte at det er over halvparten som setter seg på kanskje og likevel ikke kommer.. Må innrømme at jeg setter meg ofte opp på kanskje, får dårlig samvittighet hvis jeg sier nei og likevel ikke har noe å gjøre den kvelden :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av de menneskene jeg selv hater når jeg planlegger noe, som venter med å svare en stund, setter meg på kanskje, og venter til dagen før om jeg er i form til å dra..

Så sier jeg ifra at jeg ikke kan... gidder ikke utbrodere noe særlig, sier kanskje at det har kommet opp noe eller at jeg har blitt syk (vennene mine vet at jeg sliter i blant)

• Liker 1
Gjest Cohen
Skrevet

Du bør si nei, og ikke kanskje. "kanskje" kan du si til uformelle arrangementer der dem som ber ikke er så nære/bekjente.. Og du kan alltids finne på en unnskyldning om at du har besøk av familie, er blitt syk, går på antibiotika. MEN jeg syns virkelig man skal trå til å gå i bursdag til en god venn! Handler ikke bare om å slå ut håret og ha the time of your life for deg selv, men om å stille opp for vennen din og feire han eller hun:) Det er viktig i et vennskap. Så selv om jeg ikke hadde følt meg på topp, så hadde jeg nok dratt til en god venn!

• Liker 2
Skrevet

Jeg trykker kanskje :sjenert:

Så sender jeg en personlig melding og finner på en unnskyldning som frk. at jeg skal reise vekk...

Skrevet

Hadde ikke svart på facebook eventen, men hadde svart hvis hun hadde spurt irl.

• Liker 1
Skrevet

Du blir bedt i bursdag på facebook og må svare, ja, nei eller kanskje. Personen som har sendt deg invitasjon forventer ett svar (for dere er gode venner), men helt ærlig så vil du ikke dra. Du har ingen unnskyldning for å ikke komme, du har helgen fri for barn eller så er du ferdig med eksamener osv osv.

Hva gjør du? Sier du rett ut at du ikke vil komme i bursdagen? Lar du hver å svare på invitasjonen eller setter du deg på kanskje? Eller svarer du ja og sier senere at det ikke passer? hva er isåfall grunnen?

Bare nysgjerrig, for ser ofte at det er over halvparten som setter seg på kanskje og likevel ikke kommer.. Må innrømme at jeg setter meg ofte opp på kanskje, får dårlig samvittighet hvis jeg sier nei og likevel ikke har noe å gjøre den kvelden :P

svar nei da! herregud.. stå for dine egne meninger!

• Liker 2
Gjest Flowerbomb
Skrevet

svar nei da! herregud.. stå for dine egne meninger!

Det er ikke alle som er så flinke til å si direkte nei, inkludert meg selv.. Stå for egne meninger? Ja det gjør jeg så absolutt, men jeg har da lov til å spørre her hva andre gjør i en slik situasjon, har jeg ikke? ;) "HERREGUD"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men når det er en facebook event trenger man jo ikke skrive noe om hvorfor, er jo bare å trykke nei? Er jo lettere å si nei der enn andre steder?

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

Ta en først en prat med henne og si at det ikke passer så godt den dagen, men at dere heller kan treffes en annen dag. (Avtal gjerne kafebesøk en bestemt dato eller liknende.) Deretter trykker du "Nei".

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville dratt. Siden det er bursdagen, og siden det er ei venninne. Så jeg hadde trykket ja og dratt. Om du ikke ønsker å delta trykker du nei. Om du ikke er sikker trykker du kanskje.

• Liker 3
Skrevet

Trykker kanskje, og ser an om jeg har lyst til det nærmer seg. Hvis nei, finner jeg på en unnskyldning. Men hvis ja, pleier det som regel å bli morsommere enn jeg trodde på forhånd når jeg har lave forventninger. Og for å være ærlig, blir jeg skuffet hvis mine gode (?) venner ikke gidder å komme hvis jeg har bursdag.

• Liker 5
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke har lyst å gå i bursdagen til den gode venninnen din?

Jeg hadde blitt utrolig skuffa om en av mine gode venninner ikke ville komme i bursdagen min.

• Liker 6
Gjest Flowerbomb
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke har lyst å gå i bursdagen til den gode venninnen din?

Jeg hadde blitt utrolig skuffa om en av mine gode venninner ikke ville komme i bursdagen min.

Ser at jeg skrev at vi er gode venner i åpningsinnlegget, men vi er ikke så gode venner som jeg ga uttrykk for. Vi har aldri vært sammen bare vi to, vi har kun jobbet sammen. Men vi har det alltid moro sammen når vi er flere ilag. Grunnen for at jeg ikke føler for å dra har jeg ikke så lyst til å skrive med fullt nick :sjenert:

Skrevet

Tror jeg også ville trykket kanskje. Er det flere uker frem i tid så vet man jo aldri hva som skjer. Kan hende jeg drar på bursdagsfesten men drar tidligere enn planlagt.

• 2 år senere...
Gjest Mizzy
Skrevet

Prat med denne personen og vær ærlig å si fra hvorfor du ikke har lyst:)

AnonymBruker
Skrevet

Trykk nei og si du har andre planer. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger å være? Om de andre planene er at du skal ha en hjemmekveld, så er vel ikke det noen andres business?

Anonymous poster hash: d1891...c50
  • Liker 2
Gjest Murica
Skrevet

Prat med denne personen og vær ærlig å si fra hvorfor du ikke har lyst:)

Trykk nei og si du har andre planer. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger å være? Om de andre planene er at du skal ha en hjemmekveld, så er vel ikke det noen andres business?

Anonymous poster hash: d1891...c50

Tror hun har løst saken ene eller andre veien iløpet av de to årene denne posten ble opprettet. =D

• Liker 6
Skrevet

Tror hun har løst saken ene eller andre veien iløpet av de to årene denne posten ble opprettet. =D

Haha! Jeg er sykt datoblind, my bad. Tydeligvis må noen ha søkt opp samme emne og svart. :P

...kanskje hun har bursdag igjen snart! :fnise:

• Liker 1
Gjest Murica
Skrevet

Haha! Jeg er sykt datoblind, my bad. Tydeligvis må noen ha søkt opp samme emne og svart. :P

...kanskje hun har bursdag igjen snart! :fnise:

:fnise:

Skrevet

jeg sier aldri at jeg ikke vil komme- kan få litt for mange følger.. og er faktisk bedre å lyve litt innimellom. For min del ville jeg egentlig bare ha sagt at jeg foretrekker å være hjemme og slappe av, men i disse dager er det visst helt forkastelig å ønske å være alene framfor å gå på en fest/bursdag. jeg gjør som en annen her sa: setter meg på kanskje og ser det an til siste liten og så sier jeg bare "sorry seint svar, vært mye mas og stress her med mange ting men jeg har desverre ikke mulighet til å komme. men du får ha en topp bursdagsfeiring, så sees vi en annnen gang:)" eller noe. og om noen spør om grunnen til at du ikke kan så er det faktisk ikke en plikt å si hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...