Gå til innhold

Dårlig blodsirkulasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har fryktelig dårlig blodsirkulasjon, noe som gjør at jeg er konstant kald på hender og føtter. PÅ toppen av det hele har jeg kuldeallergi, sånn at det klør noe forferdelig og jeg får byller/vabler når jeg blir kald. Dårlig sammensetning...Allergien går jeg på medisiner for, ,men jeg fryser like mye for det. Noen som har noen tips om hva som kan hjelpe for å få opp blodsirkulasjonen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode, varme sokker, alltid tøfler på inne (varme!) og tykke såler i (varme) sko.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Aktivitet/bevegelse gjør susen for å bedre sirkulasjonen.

Og så finnes det jo helsekost (og andre legemidler) som øker blodsirkulasjonen - men da må du rådføre deg med lege/apoteker først.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du røyker, så kan det være lurt å kutte ned en lengre periode eller helt. Du kan kjøpe niacin på helsekosten, som er et b-vitamin, det utvider blodårene dine. Bruker du dette, kan det være ubehagelig i begynnelsen. Du kan begynne å rødme og klø i kroppen, men det går over etter kort tid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du tar en iskald og en glovarm bøtte med vann, så tar du og sitter med føttene i den varme og så veksler du over til den kalde. Slik fortsetter du en stund. Det sies at dette skal øke blodsirkulasjonen og få kroppen i balanse.

Fotsoneterapi er også veldig fint for å øke blodsirkulasjonene.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ta deg en tur til kinesiolog og hør om det er mulig å få fart på sirkulasjonen din. Selv har jeg gode erfaringer med kinesiologi for en annen problemstilling, men en av de underliggende tingene vi har jobbet med, er nettopp sirkulasjonen.

Gjest Petruska offline
Skrevet

Min mor bruker ingefær-te (man kjøper en fersk ingefær-rot, skreller og rasper en bit av den, heller kokende vann over, lar stå litt, og drikker), det pavirker de små blodårene på en eller annen måte. Hun sier hun kjenner at varmen kommer helt ut i fingrene og tærne. I tillegg til å være et vidundermiddel mot kvalme så skal det altså hjelpe mot slikt også. Man får kjøpt ingefærkapsler på apotek, men hvorfor bruke hundrevis av kroner på det når fersk ingefærrot er så billig?

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Magnet-terapi har jeg hørt mye positivt om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...