AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Hvilket smør skal jeg bruke i smørkrem? Syns det blir så "hardt" når jeg bruker margarin, vanskelig å få ut av sprøyteposen.. Er ikke noe glad i meierismør, syns ikke det smaker godt.
chikako Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Jeg ville gått for usaltet meierismør. Men hvis du ikke liker smør så er kanskje ikke smørkrem det beste valget? 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Jeg pleier å bruke FP sitt bakesmør.. Meierismør har for kraftig smak for å være i smørkremen. Anbefaler å blende den ut med smeltet sjokolade eller kremost for å få den litt lettere. Hvis det blir for hardt selv rett etter den er laget må du bruke mer vann/melk.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Jeg pleier å bruke FP sitt bakesmør.. Meierismør har for kraftig smak for å være i smørkremen. Anbefaler å blende den ut med smeltet sjokolade eller kremost for å få den litt lettere. Hvis det blir for hardt selv rett etter den er laget må du bruke mer vann/melk. Hva er FP? Ja jeg syns meieri smør har for kraftig smak. Det smaker godt om jeg bruker melange da, men skulle gjerne hatt et mykere smør eller margarin.
Dark Star Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Margarin er ikke smør. I smørkrem skal det brukes smør, og det beste valget er helt vanlig meierismør. Dersom man synes det blir for krafig kan man kompensere med litt syre i lag med, f. eks sitron eller lime. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Enig med siste taler. Jeg pleier å bruke halvparten smør og halvparten kremost. Det fungerer også bra. Og veldig enig i det med å ha litt syre i. 2
Moscato Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Hva er FP? Ja jeg syns meieri smør har for kraftig smak. Det smaker godt om jeg bruker melange da, men skulle gjerne hatt et mykere smør eller margarin. FP er First Price. Billigmerket, altså
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #8 Skrevet 2. juni 2011 Når man lager smørkrem må jo smøret vere romtemperert.ellers blir det jo for hardt.
Gjest idakaroline Skrevet 2. juni 2011 #9 Skrevet 2. juni 2011 Margarin er fremstilt kunstig, så tror ikke det er det beste å bruke. Når jeg har laget smørkrem, har jeg brukt meierismør. Nå er jeg ikke så veldig glad i smørkrem selv da, så hver gang jeg har laget det har det vært til de andre i familien. Kanskje jeg skal prøve å blande i litt kremost neste gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå