AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Hvordan gjør dere dette fra bilen og inn i barnehagen? Har hittil hatt babyen i bilsete, men det begynner å bli temmelig tungt nå som babyen er 6 mnd.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Bæresele, har han på armen og noen ganger venter han i bilen.
~umulia~ Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Stort sett er lillesøster med inn når jeg henter og leverer. Unntaket er hvis hun sover godt, da kan jeg løpe inn å hente storebror. Er borte i max 3 min.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Stort sett er lillesøster med inn når jeg henter og leverer. Unntaket er hvis hun sover godt, da kan jeg løpe inn å hente storebror. Er borte i max 3 min. Jeg hadde aldri forlatt babyen i bilen alene, litt derfor dette jeg spør - for jeg lurer på hvordan dere andre gjør det med frakting av babyen.. Kan jo alltids ha han på armen liksom, men ser for meg at det blir et problem når jeg skal kle av søsteren.. Hehe, alt man lurer på og lager problemer ut av.. TS
Gjest M Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Vi har vel en 5-600 meter å gå opp til barnehagen fra parkeringsplassen (naturbaenehage) så her har vi brukt bæretøy fra første stund. 1
Gjest Ruccola Skrevet 2. juni 2011 #7 Skrevet 2. juni 2011 Jeg har jobbet mye i barnehage, og de fleste kommer med babyer i bilstolen. Når de blir litt større bærer de dem, og setter dem på gulvet i garderoben mens de kler av det større barnet. Kommer som regel flere barn ut i garderoben for å si hei, så babyene gråter faktisk veldig sjeldent, fordi de er så opptatt med å se på alle barna Skulle det nå vere en dag det er problem, så hjelper jo de ansatte gjerne til å kle av eldstemann før mor da følger inn på avdeling sammen med babyen Jeg vill heller ikke latt bayen sitte alene i bilen tror jeg, man vil jo ikke låse da og hvem vet om noen ustabile skulle dukke opp
Gjest white tiger Skrevet 2. juni 2011 #8 Skrevet 2. juni 2011 Jeg brukte bilstolen til minstejenta var 6 mnd. Da begynte jeg bare å bære henne med meg. Hun sitter ikke så stødig enda så jeg holder henne på fanget mens jeg hjelper 3-åringen med å kle av seg/på seg. Hun trenger ikke så mye hjelp så det går fint. Jeg kunne aldri satt igjen minstejenta i bilen mens jeg er inne i barnehagen, uansett. Jeg vet jo aldri hva som kan skje, så jeg tar henne med meg så jeg slipper å ha hjertet i halsen og stresse for å levere/hente fortest mulig. Ser noen ganger at det sitter små barn alene i bilen på parkeringsplassen, men fatter ikke at folk tør.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #9 Skrevet 2. juni 2011 Tusen takk for tips! (Skjønner heller ikke at noen tør å sitte små barn igjen i bilen alene.) TS
~white lady~ Skrevet 2. juni 2011 #10 Skrevet 2. juni 2011 I barnehagen til guttungen er parkeringsplassen 30 meter ifra inngangen, i et rolig boligområde. Skjønner ikke hva som er så farlig med å la babyen sitte i bilen og vente? Det er jo kun snakk om toppen 5 minutter, og sover babyen er det dumt å vekke den. Man kan jo alltids låse bilen. Unntaket blir vel om det er stekende sol ute, da må det bli en vurderingssak hver enkelt forelder må ta. (Vindu på gløtt, aircondition på.) 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #11 Skrevet 2. juni 2011 Jeg skjønner heller ikke problemet med å la en sovende baby være igjen i bilen for noen få minutter. Men jeg skjønner at dere som ikke vil det, heller ikke gjør det, og det respekterer jeg. Men dere må også respektere at andre igjen synes dette er helt greit. Det hadde selvfølgelig vært noe annet om jeg bodde i en storby eller i en ørken :gjeiper: Men å la barnet sove synes jeg er viktig, og jeg ser heller ikke hva som kunne skje som er så farlig. Det blir i mine øyne som å finne på ulykker, og ulykker kan skje når man haster av gårde med en baby på armen og plutselig snubler, eller en bilulykke på veien til barnehagen. Jeg har jobbet i barnehage og de fleste hadde barnet i bilstol eller bærte barnet inn. Det var ikke uvanlig at noen av de ansatte ville holde babyen mens moren kledte av det eldste barnet sitt heller.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #12 Skrevet 3. juni 2011 Mye av grunnen til at jeg bærer babyen i bilsete er jo fordi at jeg da slipper å vekke han når vi skal gå ut. Men nå sovner han ikke lenger på den korte strekningen det er til bhg så akkurat det er ikke noe problem her lenger. Jeg liker bare ikke tanken på å forlate en baby alene i en bil. Jeg føler det er mye som kan skje. Men så liker jeg ikke å la babyen være alene i stuen når jeg er på do heller da.. Er vel litt det med samvittigheten om noe skulle gå galt. Lettere å leve med at vi snublet når jeg hadde han på armen, enn at jeg forlot han alene i en bil og den f.eks begynte å trille ved et uhell. Eller den ble påkjørt (er trangt der med bhg!) osv osv. TS
Jade Skrevet 3. juni 2011 #13 Skrevet 3. juni 2011 Nå henter og bringer som regel mannen min, men hvis jeg skal hente, så har jeg enten storebroren med som passer i bilen med mobil (parkeringsplassen er helt inntil barnehagen), eller så tar jeg han med meg inn på armen. Legger han ned på noe mykt når jeg må hjelpe barnehagegutten.
Arkana Skrevet 3. juni 2011 #14 Skrevet 3. juni 2011 Jeg lar babyen sitte i bilen rett og slett. Nå går sønnen min i barnepark. Det vil si at han både leveres og hentes utendørs og jeg parkerer rett utenfor porten og ser den hele tiden. Jeg er derfor alltid få skritt unna (jeg er bare ute av synet 10 sekunder mens jeg går inn og henger fra meg sekken hans), og har heller ikke noe problem med å f.eks. ta en rask prat med de ansatte eller en av andre foreldrene selv om lillebror sover alene i bilen rett ved. 1
CoffeeCup Skrevet 3. juni 2011 #15 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har ikke barn enda, så dømmer ingen for hvordan de velger å passe på barna sine. (Tror forresten ikke jeg kommer til å gjøre det når jeg får barn heller ) Men jeg lurer også på hvorfor man ikke kan la barnet sitte i bilen i 5 minutter? Hvorfor kan man ikke låse døra? Skjønner det jo hvis bilen står 5-600 m unna, som en sa her, da tar det jo mer enn 5 minutter å droppe av ungen, eller hvis det er kokende varmt og bilen står i sola. Men hva er det som kan skje?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #16 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har ikke barn enda, så dømmer ingen for hvordan de velger å passe på barna sine. (Tror forresten ikke jeg kommer til å gjøre det når jeg får barn heller ) Men jeg lurer også på hvorfor man ikke kan la barnet sitte i bilen i 5 minutter? Hvorfor kan man ikke låse døra? Skjønner det jo hvis bilen står 5-600 m unna, som en sa her, da tar det jo mer enn 5 minutter å droppe av ungen, eller hvis det er kokende varmt og bilen står i sola. Men hva er det som kan skje? 1. For det første kan det ta lenger tid enn 5 minutter, det vet man aldri. 2. Hadde blitt utrolig stresset om jeg visste at babyen satt i bilen alene, og det er stress nok å få en 2 åring med seg hjem. 3. Bilen kan bli påkjørt. Ja sikkert usannsynlig, men jeg tar mine forholdsregler på samme måte som jeg brannsikrer huset mitt. 4. Tyver 5. Ungen kan våkne plutselig og bli livredd og hyle. 6. Jeg vil ikke sette meg selv i den situasjonen å være etterpåklok Sikkert mange flere grunner, men disse holder for meg TS
~white lady~ Skrevet 4. juni 2011 #17 Skrevet 4. juni 2011 1. For det første kan det ta lenger tid enn 5 minutter, det vet man aldri. 2. Hadde blitt utrolig stresset om jeg visste at babyen satt i bilen alene, og det er stress nok å få en 2 åring med seg hjem. 3. Bilen kan bli påkjørt. Ja sikkert usannsynlig, men jeg tar mine forholdsregler på samme måte som jeg brannsikrer huset mitt. 4. Tyver 5. Ungen kan våkne plutselig og bli livredd og hyle. 6. Jeg vil ikke sette meg selv i den situasjonen å være etterpåklok Sikkert mange flere grunner, men disse holder for meg TS Slapp av litt, da. Det er mye større sjanse for at dere blir påkjørt mens dere er ute på veien til og fra bhg. Om noen skulle være så uheldig å skumpe borti bilen din mens den stod parkert, er det ikke verre en ei ripe i lakken eller i verste fall en bump, pluss en brå oppvåkning for babyen. Tyver? Lås bilen! Om babyen er vant til at mamma og storesøster forsvinner ut av bilen for et par minutter, (og at mamma så kommer tilbake) vil den ikke bli livredd og hyle. Det er bra med forholdsregler, men det er heller ikke bra med nervøse mammaer. Det smitter over på barna. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #18 Skrevet 4. juni 2011 Jeg har to i omgangskretsen som angrer på at de lot babyen bli i bilen. Den ene bilen ble påkjørt på parkeringsplassen, den andre bilen begynte å brenne. Begge mødrene var borte i 5-10 minutter. Det gikk bra med den ene babyen. Mulig det er hysterisk, men jeg tør ikke la babyen min være alene i bilen. Bedre å bruke litt ekstra tid på å hente, enn å være etterpåklok. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #19 Skrevet 4. juni 2011 Det er bra med forholdsregler, men det er heller ikke bra med nervøse mammaer. Det smitter over på barna. Nå får du søren meg gi deg. Man er ikke hysterisk bare fordi man velger å ikke forlate en liten baby alene i en bil! 1
Gjest ticket Skrevet 4. juni 2011 #20 Skrevet 4. juni 2011 Man er da ikke hysteriske fordi man velger å ta med babyen og man er da heller ikke uansvarlige fordi man setter babyen igjen. En hver mor eller far vil vel se an situasjonen før de tar en avgjørelse. Vi kan ikke låse bilen med noen i den så vi tar alltid med minstemann når vi bringer og henter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå