AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Hei! Jeg er egentlig ikke på noe diett, ei heller prøver jeg å gå ned i vekt. Men vil jo helst unngå å gå opp..! Men idag (og egentlig hver dag siden lørdag) har jeg overspist noe helt sjukt. Spesielt idag, da jeg var i middagsbesøk. Vi fikk servert taco, og det er farlig for meg! Jeg klarer ikke å styre meg! Spiste 2 fylte skjell og 2 fulle fullkornslefser med alt snadderet. Etterpå fikk vi jordbær med vaniljesaus.. Og nå er jeg så mett og full i magen at jeg kan knapt puste..jeg ser ut som jeg er gravid i 5-6 måned. Det er forferdelig VONDT og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Legger man drastisk på seg av å spise mye/mye drittmat i 5 dager? De andre dagene har det vært mer konstant småspising, men idag tok det av, og nå er jeg bare fryktelig dårlig. Hva gjør dere når dere har overspist eller er altfor mette? Det er nå 2 timer siden jeg spiste, og jeg har fortsatt forferdelig vondt i magen
FrøkenJosefine Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Gå deg en tur, det setter fart på fordøyelsen og forbrenningen så magen ikke gjør så vondt.. Deretter henter du deg inn, og spiser ikke så mye den neste uka, så skal du se at alt ordner seg! Klem
Essie_ Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Spis litt lettere noen dager, så føler du deg straks bedre..
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 TS her Tusen takk for svar og råd Håper jeg klarer å lære av dette, også skal jeg prøve å spise lettere i noen dager!
baltazar Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Det tar litt tid før hjernen oppfatter at kroppen er mett, neste gang du er veldig sulten så spis deg passe mett og vent i 20 min og du vil merke at sulten etter hvert vil forsvinne. En av årsakene til at du hiver innpå med masse mat er fordi du har gått for lenge uten mat, eller at du har spist lite næringsrik mat. Om du spiser måltider som inneholder proteiner, fiber og fett hver 3-4 time så unngår du mat-kikket og metthetsfølelsen sitter lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå