Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bostøtte fra Husbanken og lurer på om jeg får bostøtte for mai 10. juni. (Det betales jo på etterskudd?)

Jeg har fått bostøtte mens jeg har leid en leilighet i byen, og hadde fremdeles denne leiligheten ut mai selv om jeg flytta til en annen.

Har betalt husleie for den gamle leiligheten og flytter ikke offentlig inn i den nye før 1.juni (dvs idag), har endret adresse via posten, men ikke meldt flytting til folkeregisteret.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei

Det er riktig som du sier at statlig bostøtte utbetales i ettertid. Søknadsfristen for bostøtte er 14. hver måned. Man skal da søke for den boligen man bodde i den 1. samme måned. Og så utbetales bostøtten rundt den 10. neste måned. Så i juni får du bostøtte for den boligen du bodde i 1. mai.

Når du nå flytter 1. juni, må du sende ny søknad for den nye boligen innen 14. juni. Du må også melde flytting til folkeregisteret innen 7 dager etter at du har flyttet. Dette er svært viktig dersom du ønsker å motta bostøtte videre. Det er ikke nok å melde flytting til Posten.

Husbankens nettsider er det mye informasjon om bostøtte. Jeg vil også anbefale deg å rette henvendelser til bostøttekontoret i kommunen der du bor - da vil du få riktig informasjon med en gang.

Fullt navn fjernet. Kråkesaks.

Endret av Kråkesaks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...