Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På kiwi har de begynt med Sushi. Den de har i dag var produsert i går, går ut på dato i morgen.

Får jeg den gratis på datogarantien i dag? Trygt å spise den?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På kiwi har de begynt med Sushi. Den de har i dag var produsert i går, går ut på dato i morgen.

Får jeg den gratis på datogarantien i dag? Trygt å spise den?

tviler på at det gjelder ferskvarer

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, det skal du få, og det er sjølvsagt trygt å spise. Og sjølvsagt gjeld det ferskvarer?

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder ikke ferskvarer som skolebrød, shusi, boller, rundstykker osv. Det får da være måte på..

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Det gjeld alt med dato på. Sushi har dato på seg, altså gjeld retten til å få den gratis dagen før den går ut på dato. Rundstykke og brød vert selt berre ein dag.

Skrevet

Det gjeld alt med dato på. Sushi har dato på seg, altså gjeld retten til å få den gratis dagen før den går ut på dato. Rundstykke og brød vert selt berre ein dag.

Du tar nok feil her. Sakser fra Kiwis nettsider:

De aller fleste varene har en holdbarhetsdato. For at du hele tiden skal være trygg på at du kun finner varer med god holdbarhet i KIWI, har vi også vår egen Holdbarhetsgaranti:

Finner du en vare som går ut på dato i dag eller i morgen, får du varen gratis.

(Garantien gjelder ikke dagsferske brød og bakevarer samt produkter med 3 dagers holdbarhet eller kortere).

(Min utheving.) Da sushien bare har to dagers holdbarhet, gjelder ikke datogarantien for den.

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Ok. Men eg har sjølv fått gratis sushi på Kiwi, og ein venn av meg har også fått det. Så det er mogeleg dei praktiserer det ulikt på kvar plass.

Gjest NozMonster
Skrevet

Ok. Men eg har sjølv fått gratis sushi på Kiwi, og ein venn av meg har også fått det. Så det er mogeleg dei praktiserer det ulikt på kvar plass.

men da gikk vel datoen ut dagen før?

jeg har selv prøvd meg på å få den gratis siden den gikk ut den samme dagen, men den fikk jeg ikke gitt.

Gikk den ut i går, får man den!

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg har selv prøvd meg på å få den gratis siden den gikk ut den samme dagen, men den fikk jeg ikke gitt.

btw, så synes jeg det er litt teit av kiwimenneskene som gjør absolutt alt de kan for at folk ikke skal få varer! de går igjennom alle varer å fjerner det som går ut idag eller i morgen hver dag. men noe blir jo selvfølgelig oversett. hadde vært mye bedre om folk kunne fått det slik at det ikke blir kastet.

Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, den gjekk ut same dagen, den eg fekk, iallfall.

AnonymBruker
Skrevet

btw, så synes jeg det er litt teit av kiwimenneskene som gjør absolutt alt de kan for at folk ikke skal få varer! de går igjennom alle varer å fjerner det som går ut idag eller i morgen hver dag. men noe blir jo selvfølgelig oversett. hadde vært mye bedre om folk kunne fått det slik at det ikke blir kastet.

Det er jo fordi at om du får et brød gratis (bare et random eksempel), så vil jo de tape et brødSALG i fortjeneste. Hva er galt med å betale for varene sine? Frelsesarmeen og suppekjøkken etc får varene om de henter de.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mener du de ansatte når du skriver kiwimenneskene?

Isåfall så er jo ikke dette teit i det hele tatt, grunnen til at de opererer med datogaranti er jo for å motivere alle butikkene til å passe på at det IKKE er varer som er gått ut på dato/snart går ut på dato i hyllene.

Selv sjekker jeg sjeldent datoer i butikken, og jeg mener at dette heller ikke skal være nødvendig da de ansatte bør klare å passe på at ikke varene går ut på dato mens de står fremme i hyllene.

Endret av Nalla
  • Liker 3
Skrevet

Gikk den ut i går får man tilsvarende vare gratis eller pengene. Man har IKKE lov til å levre ute mat som er gått ut på dato alt!

Såklart gjør man det, butikken taper jo på det! Og varene som blir fjernet for datogaranti blir hentet hos oss av kirkens bymisjon.

AnonymBruker
Skrevet

Som flere sier så er det ikke slik at maten som de ansatte plukker ut på dato blir kastet, her i byen går det til krisesenter og andre gode formål, så det er noen som får varene gratis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...