AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #21 Skrevet 2. juni 2011 Ja, og? TS sier ingenting om at de ikke ønsker å gifte seg etter si to-tre år? Hvis man har planer om å gifte seg en gang i fremtiden ser jeg ingenting galt i å forlove seg. Mvh Yvonne TS her: du er helt topp altså :-) jeg liker svarene dine..
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #22 Skrevet 2. juni 2011 Ja, og? TS sier ingenting om at de ikke ønsker å gifte seg etter si to-tre år? Hvis man har planer om å gifte seg en gang i fremtiden ser jeg ingenting galt i å forlove seg. Mvh Yvonne TS her: du er helt topp altså :-) jeg liker svarene dine..
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #23 Skrevet 2. juni 2011 Forelskelsesfasen kan faktisk vare så lenge som 3 år, og iløpet av denne perioden vil man se ting med rosa briller på. Du kan være 100% sikker på at dette er mannen du vil dele resten av livet med, men du er egentlig ikke kvalifisert til å bedømme det engang, siden dere ennå ikke har rukket å se om det er snakk om dyp og varig kjærlighet. Det er f.eks typisk at (u)vaner og oppførsel, kanskje til og med utseendet, som før var sjarmerende plutselig blir ekkelt og frastøtende, og man lurer på hva i all verden man tenkte når man valgte "ham" som partner. Dette skjer altså selv om man er aldri så klar over hvordan forelskelsen påvirker på forhånd, men det blir jo et langt større problem om man oppdager det etter å ha fått barn og/eller giftet seg. Forelskelse er en kjemisk reaksjon, og den kan gjøre mye rart med hjernen din, samme hvor intelligent du ellers måtte være. Selvsagt vil det i mange tilfeller vise seg at det virkelig er snakk om kjærlighet, og det er også fullt mulig å bare bestemme seg for at man skal få det til å fungere, men det er allikevel et sjansespill. Å forlove seg etter 2 måneder er forsåvidt greit nok (om enn veldig naivt), men vent i alle fall med bryllup/barn/boligkjøp til den verste forelskelsen har lagt seg, og dere vet om dere har det som trengs for å være mann og kone. Min mening er nok noe farget av at jeg synes man kun bør gifte seg én gang i livet. vi har bestemt oss, vi har funnet det vi har leita etter i flere år i hverandre og det er ikke bare pga forelskelsen. vi har allerede vært borti en del. ei ulykke i familien og jeg er mye sjuk, så jeg går sykmeldt.. vi har snakka om alt sammen og har kommet til enighet med alt og det er realistisk... skjønner ikke hvorfor folk innpå her er så NEGATIVE og PESSIMISTISKE.... men noen er jo veldig greie da!! men det er fåtall... mange som har forlova seg tidlig og holder sammen den dag i dag.. og vi vil jo gifte oss... men bli forlova først.. å vi kan gå 3 år forlova før vi gifter oss... 1
Anglofil Skrevet 2. juni 2011 #24 Skrevet 2. juni 2011 (endret) jeg synes det virker som du tar deg nær av alt jeg yvonne? Du skriver bare krassere og krassere (både her og i andre innlegg), og jeg merker i allefall forskjell på hvordan du oppførte deg for et par år siden, og nå. F.eks første sitat her; "hvem er du til å bestemme dette?", det er vel ingen som har sagt at de bestemmer noe som helst? Man kommer med sine råd og meninger, og du kjefter tilbake om ditt og datt og drar fram alt med deg og ditt bryllup. Sorry ass, men blir litt lei av å lese om det hele tiden, og litt provosert av alle de gangene du svarer frekt og krasst tilbake. Det er ikke alt som blir skrevet som er ment frekt mot deg, men mer generelle betraktninger, men virker som du tror alt og alle er ute etter deg..? Som sagt sorry, vet ikke om det er lov å skrive sånn her en gang, og kanskje jeg har en dårlig dag, men det er hvertfall min mening.. Nå tror jeg du rett og slett legger mer mening bak mine ord enn jeg gjør selv. For min del har det aldri vært meningen å skrive krasst, så jeg får beklage visst det var slik det ble tolket, men når folk tillegger meg meninger som at jeg tar meg nær av dette, slik du nå gjør, så må jeg få lov til å svare. Jeg er som sagt enig med flere her, og derfor har jeg heller ingen grunn til å ta meg nær av dette. Og jeg har ihvertfall ikke følt at noen er ute etter meg. Mvh Yvonne Endret 2. juni 2011 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #25 Skrevet 2. juni 2011 Nå tror jeg du rett og slett legger mer mening bak mine ord enn jeg gjør selv. For min del har det aldri vært meningen å skrive krasst, så jeg får beklage visst det var slik det ble tolket, men når folk tillegger meg meninger som at jeg tar meg nær av dette, slik du nå gjør, så må jeg få lov til å svare. Jeg er som sagt enig med flere her, og derfor har jeg heller ingen grunn til å ta meg nær av dette. Og jeg har ihvertfall ikke følt at noen er ute etter meg. Mvh Yvonne ikke bry deg om de der Yvonne synes du er helt topp jeg.. 3
Mynona Skrevet 2. juni 2011 #26 Skrevet 2. juni 2011 Nå tror jeg du rett og slett legger mer mening bak mine ord enn jeg gjør selv. For min del har det aldri vært meningen å skrive krasst, så jeg får beklage visst det var slik det ble tolket, men når folk tillegger meg meninger som at jeg tar meg nær av dette, slik du nå gjør, så må jeg få lov til å svare. Jeg er som sagt enig med flere her, og derfor har jeg heller ingen grunn til å ta meg nær av dette. Og jeg har ihvertfall ikke følt at noen er ute etter meg. Mvh Yvonne Jeg også leste det som du tok deg nær av det, og at du følte deg angrepet fordi folk mente at det var for tidlig, siden du gjorde det selv. Derfor jeg skrev det i mitt innlegg også. 3
Lulilelu Skrevet 2. juni 2011 #27 Skrevet 2. juni 2011 Jeg syns også det har mye å si hvor gammel man er. Er man i begynnelsen av 20 årene og kanskje er sammen med sin første seriøse kjæreste så kan man umulig vite etter noen mnd at "han" er personen jeg skal leve resten av livet mitt med. Er man i 30, 40 årene og oppover og har flere forhold og kanskje ekteskap bak seg så vet man mye mer hva man vil ha i livet og i en livspartner. 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 2. juni 2011 #28 Skrevet 2. juni 2011 Jeg mener det er for tidlig. Likevel må dere kjenne på hva som er riktig for DERE Jeg kunne aldri forlovet meg så fort.
Anglofil Skrevet 2. juni 2011 #29 Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jeg også leste det som du tok deg nær av det, og at du følte deg angrepet fordi folk mente at det var for tidlig, siden du gjorde det selv. Derfor jeg skrev det i mitt innlegg også. At jeg har gjort det selv har i grunn ingenting med saken å gjøre, mitt synspunkt er ikke farget av det sånn sett. At jeg trakk frem meg selv var mer ment som et eksempel. Enkelte har sterke meninger om hva som er rett for andre fordi det ikke er rett for dem selv, og i mine øyne er det feil, det var det jeg reagerte på. Jeg har aldri sagt at man bare skal kaste seg ut i en forlovelse bare for å gjøre det, men hvis man føler at man er riktige for hverandre og man er modne mennekser så kan jeg heller ikke se noe galt i det. Bare for presisere så skrev jeg faktisk også følgende: Og nei, jeg anbefaler ikke å forlove seg tidlig, men samtidig så er det ingen andre enn de to som kan avgjøre hvorvidt det er riktig eller ikke.. Så jeg kan ikke se hvorfor dette blir tolket som at jeg er nærtagende, jeg hadde reagerte uansett om jeg hadde vært i samme situasjon eller ikke. Mvh Yvonne Endret 2. juni 2011 av Yvonne
Thorn Skrevet 2. juni 2011 #30 Skrevet 2. juni 2011 Jeg syns dere skal gjøre det som føles rett for dere. Vi nordmenn bryr oss altfor mye om hva andre tenker og mener om det vi gjør. Det er heller ikke verdens undergang om man bryter en forlovelse eller tar ut en seperasjon, da er det mye verre om man får barn for tidlig! Jeg skjønner meg ikke på folk som mener at det å gifte seg er mer forpliktende enn å få barn (ikke at noen i denne tråden mener det, men sånn generelt). 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #31 Skrevet 3. juni 2011 tusen takk for svar, men er noen her som ikke skjønner helt hva jeg mener men dem hører jeg ikke på heller... vi synes det er helt greit, vi er i 20 og 30 årene og har vært borti mye rart i våre tidligere forhold og mye likhet... å hverdagen er jo begynt, vi er fortsatt forelsket men vi fungerer i det daglige. vi blir bare mer og mer glad i hverandre som dagene går. å jeg håper det skjer noe når vi skal til syden om ett par uker! det hadde vært utrolig digg det er mye verre å få barn tidlig enn å forlove seg tidlig. Er slik vi tenker hvertfall, og når vi tenker realistisk så skal det mye mye til for at dette ikke fungerer. så dette har både vi og alle andre(utenforstående, som ser ting på en litt anna side) tru på! så da skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke kan forlove oss
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. juni 2011 #32 Skrevet 3. juni 2011 det er mye verre å få barn tidlig enn å forlove seg tidlig. Er slik vi tenker hvertfall, og når vi tenker realistisk så skal det mye mye til for at dette ikke fungerer. så dette har både vi og alle andre(utenforstående, som ser ting på en litt anna side) tru på! så da skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke kan forlove oss Helt enig. Jeg ser massevis av unge jenter rundt meg som skal ha baby, men forlove seg kan de ikke, det er for forpliktende. Yeah right. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #33 Skrevet 3. juni 2011 Helt enig. Jeg ser massevis av unge jenter rundt meg som skal ha baby, men forlove seg kan de ikke, det er for forpliktende. Yeah right. ikke sant, da mener jeg at noe er feil en plass altså, jeg er litt gammeldags, at jeg vil forlove meg, gifte meg så få unger. 1
Gjest Spinell Skrevet 5. juni 2011 #34 Skrevet 5. juni 2011 tusen takk for svar, men er noen her som ikke skjønner helt hva jeg mener men dem hører jeg ikke på heller... vi synes det er helt greit, vi er i 20 og 30 årene og har vært borti mye rart i våre tidligere forhold og mye likhet... å hverdagen er jo begynt, vi er fortsatt forelsket men vi fungerer i det daglige. vi blir bare mer og mer glad i hverandre som dagene går. å jeg håper det skjer noe når vi skal til syden om ett par uker! det hadde vært utrolig digg det er mye verre å få barn tidlig enn å forlove seg tidlig. Er slik vi tenker hvertfall, og når vi tenker realistisk så skal det mye mye til for at dette ikke fungerer. så dette har både vi og alle andre(utenforstående, som ser ting på en litt anna side) tru på! så da skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke kan forlove oss Bare til de to tingene jeg har uthevet: 1. Siden "noen her ikke skjønner hva du mener": er det bare de som er enige med deg som kan få svare? 2. Det at én ting (å få barn alt for tidlig) er dumt, ekskluderer vel ikke andre handlinger (som f.eks å forlove seg svært raskt) fra å være litt i tidligste laget. 5
Gjest Fable Skrevet 6. juni 2011 #35 Skrevet 6. juni 2011 Bare til de to tingene jeg har uthevet: 1. Siden "noen her ikke skjønner hva du mener": er det bare de som er enige med deg som kan få svare? 2. Det at én ting (å få barn alt for tidlig) er dumt, ekskluderer vel ikke andre handlinger (som f.eks å forlove seg svært raskt) fra å være litt i tidligste laget. Enig, det er dumt å sparke en valp, men det gjør ikke det å sparke en kattunge noe bedre. 4
fridr Skrevet 6. juni 2011 #36 Skrevet 6. juni 2011 Ser det blir mye diskusjon ut av dette... Det at denne brukeren i det hele tatt spør andre folk (med vilt forskjellige meninger) tyder bare på at hun/han er utrolig usikker på seg selv eller kjæresten. For min del kunne jeg faktisk ikke brydd meg mindre om hva andre folk mener om hva jeg selv bestemmer meg for i MITT liv. Kjæresten min fridde etter 10 mnd, og mamma var ikke akkurat begeistra. Jeg har kjent han siden jeg var 12, vi var kjærester på ungdomsskolen, og vært så heldig å "finne hjem" igjen da vi var 21 år. Jeg hadde dermed ingen betenkeligheter da han fridde. Det hadde vært noe annet om jeg ikke kjente han så godt som jeg gjør, og han fridde etter 2 mnd... Da hadde jeg kanskje bare stukket av ;D Men man vet jo aldri, før man er oppe i situasjonen selv. Jeg elsker fyren, og har full tro på vår felles framtid. Derfor gir jeg katta i hva andre folk mener.
Gjest D.O.A. Skrevet 7. juni 2011 #37 Skrevet 7. juni 2011 Det at du ts må spørre her inne om det er for tidlig gjør at det virker som om du er svært usikker på det. Hvis man vil noe 100%, og føler det er riktig for seg, så har man ikke behov for å spørre andre mennesker som verken kjenner deg eller kjæresten din. Vi kan ikke vite om det er riktig for dere, det er noe dere er de eneste som kan vite, men: Hvorfor må dere forlove dere så fort? Er det ikke nok å være kjærester en stund til? 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #39 Skrevet 12. juni 2011 Kanskje hu er gravviiiid!? nei, jeg er ikke det!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #40 Skrevet 12. juni 2011 jeg har ikke vært usikker i det hele tatt jeg, bare spurte her inne som alle kan spørre om alt... jeg har vært sikker i min sak. og er nå forlova... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå