Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei. igår kveld bestilte jeg noe hos ebay.no, det var et sminkesett og noen børster. de kostet 28$ og jeg er veldig redd for å å bli svindlet. idag fikk jeg en melding fra paypal service om at ebay hadde fjernet det jeg hadde kjøpt, jeg kan ikke lenger gå inn på ebay og finne det jeg kjøpte. Men på e-posten har jeg fått navn på selger og id nummer osv.. og i tillegg har de skrevet at de har sendt en mail til selger. jeg vet seriøst ikke hva som skjer, er redd jeg har mistet både pengene og sminken. Hva skal jeg gjøre? Igår da jeg hadde kjøpt den stod det at 62 slike pakker var solgt, så jeg trodde ikke jeg kunne blitt lurt. Tuuusen takk for svar på forhånd. Btw så har jeg aldri handler på ebay før. :tristbla:[

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok ikke blitt lurt for penger.

Jeg tipper du ikke får verken penger eller sminke. Det kan være noe tull med selgeren, slik at ebay har fjernet den, eller det kan være de ikke har lov å sende til norge.

Mest sannsynlig slipper du betale penger. Ebay er stort sett trygt og greit, men gå etter selgere som har solgt noen enheter, og har høy "score" på kundetilfredshet

Skrevet

Jeg har betalt for varen, fordi når jeg trakk på "buy now" så skrev jeg kortnummer og alt det andre, så tenker de har trukket fra pengene. i tillegg står det på paypal kontoen min "betalingsstatus fullført". og det står navn på selger. Jeg har fått id nummer på varen. under løsningssenteret på paypal kontoen min står den samme varen der me det står "midlertidig forsvaring, undersøkes av paypal". og under status står det venter på en betaling fra en annen part. Jeg er redd jeg har gjort noe galt, hva skal jeg gjøre. ??

Skrevet

Vent litt å se om varen kommer. Skulle den ikke dukke opp kan du starte en klage på Ebay for å evt få tilbake penger av en vare du ikke har mottatt (om du har brukt paypal, men pass på å gjør dette FØR det har gått 45 dager fra betalingsdato. I mellomtiden kan du prøve å få kontakt med selger.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg håper den dukker opp, dessuten har det bare gått en dag siden jeg bestilte den. :)

Skrevet

Det går helt fint. Jeg opplever det samme omtrent hver eneste gang jeg handler klær/belter etc. fra eBay. Hvorfor selgerene sletter seg selv aner jeg ikke, men varene kommer frem.

Om de ikke skulle gjøre det så får du refundert pengene dersom du melder fra innen 45 dager.

Skrevet

Nå ble jeg glad :D hehe fikk litt liv i meg for å si det sånn. Håper virkelig jeg får sminken, det er første gang jeg handler på nett og håper jeg kan gjøre det flere ganger. Vet noen om hvor lang tid det tar ca før den kommer frem, jeg bestilte den igår ?

Skrevet

Hvis det er fra USA eller østen kan det ta 1 til 5 uker.

England/Europa som regel 1-2 uker

Skrevet

Takker for alle svar :)

Skrevet

Men siden selgeren har slettet produktet fra ebay, kan ikke jeg vite hvor lang tid det kan ta før varen kommer. Husker ikke helt hvor den skulle sendes fra, tror det var kina eller no siden han eller hun har et slikt navn. Så hvordan kan jeg vite når jeg skal klage? Får jeg ikke noe annet bevis på at jeg har kjøpt det enn på mail? får jeg ingen melding på mobilen om den er sendt eller no? Jeg tror forresten paypal prøver å få kontakt med selgeren fordi han eller hun slettet produktet, men ingen svar hittil. Det står ett eller annet om å oprette en tvist for transaksjonen, hva betyr det?

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Har skjedd meg et par ganger at jeg har kjøpt og betalt for en vare på ebay og så har plutselig selger blitt kastet ut fra ebay pga brudd på regler.

Men jeg har åpnet en sak hos paypal hver gang og fått igjen pengene uten problem. Man må vel som noen her sier, bare vente litt for å se om den faktisk ikke ser ut til å dukke opp i posten

Skrevet

Kommer det fra Kina/Asia så gir du det inntil to uker. Er det ikke kommet da, kommer det aldri.

Skrevet

Idag så jeg at på kontoen til pappa hadde de reservert de pengene jeg hadde "betalt" for, de har ikke tatt ut enda. Hvor lang tid tar det egentlig før de tar ut pengene?

Skrevet

De trekkes vanligvis etter at produktet er sendt...

Skrevet

Kommer det fra Kina/Asia så gir du det inntil to uker. Er det ikke kommet da, kommer det aldri.

Var ikke det lite? Asia har jeg som regel ventet 3-5 uker før det dukker opp, og der har jeg handlet myyye

Skrevet

Tja, det jeg hander fra Asia bruker vanligvis å komme på ca 2 uker, og det er begynt å bli en del derfra med meg også...

Skrevet

Nå har det gått 5 dager siden jeg bestilte, men har fortsatt ikke fått noe bekreftelse på kjøpet. Jeg får ikke kontaktet selgeren, har ikke fått mail om at de har sendt pakken, og pengene er fortsatt bare reservert på pappas kort. Hva skal jeg gjøre? Har jeg bestilt feil kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...