Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe en vare til ca 2000kr på avbetaling hos Klarna.

Men har en ubetalt regning som er gått til innkasso så når jeg taster inn person nummeret mitt så får jeg ikke kjøpt på avbetaling pga det.

Grunnen til at regningen gikk til innkasso er fordi jeg var så tåplig å ikke betalte de avdragene jeg skulle.

Visst jeg får kjøpt noe mer på avbetaling så skal jeg selvsagt holde meg til avtalen jeg får.

Det jeg lurer på er om jeg får kjøpe noe på avbetaling av dette firmaet når jeg har betalt det jeg skylder?

Er egentlig bare ett småbeløp jeg skylder så har ikke noe problem med å betale gjelden hos dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe en vare til ca 2000kr på avbetaling hos Klarna.

Men har en ubetalt regning som er gått til innkasso så når jeg taster inn person nummeret mitt så får jeg ikke kjøpt på avbetaling pga det.

Grunnen til at regningen gikk til innkasso er fordi jeg var så tåplig å ikke betalte de avdragene jeg skulle.

Visst jeg får kjøpt noe mer på avbetaling så skal jeg selvsagt holde meg til avtalen jeg får.

Det jeg lurer på er om jeg får kjøpe noe på avbetaling av dette firmaet når jeg har betalt det jeg skylder?

Er egentlig bare ett småbeløp jeg skylder så har ikke noe problem med å betale gjelden hos dem.

Hvis det bare et småbeløp så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke betaler inkasso før du handler noe mer, forresten så er det alltid lurt å betale det du skylder før du pådrar deg mer gjeld. Og det er klart at de ikke vil selge til deg når du betaler for deg.

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

Men så betal det du skylder, da!

:murvegg:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det bare et småbeløp så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke betaler inkasso før du handler noe mer, forresten så er det alltid lurt å betale det du skylder før du pådrar deg mer gjeld. Og det er klart at de ikke vil selge til deg når du betaler for deg.

Visst du leser innlegget så var det jo nettopp det jeg skrev at jeg skulle gjøre!

Betale innkassosaken først selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet

Men så betal det du skylder, da!

:murvegg:

Skrev jo at jeg skal betale det nå,men lurer på om jeg får kjøpe ting på avbetaling etter innkassosaken er ute av verden.

Skrevet

Når jeg jobbet med inkassosaker så måtte den som hadde hatt en inkasso ringe inkasskoselskapet for å fjerne anmerkningen sin når regningen var betalt og inne på konto..

Etter det kan du bare pådra deg ny gjeld...

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg jobbet med inkassosaker så måtte den som hadde hatt en inkasso ringe inkasskoselskapet for å fjerne anmerkningen sin når regningen var betalt og inne på konto..

Etter det kan du bare pådra deg ny gjeld...

Har ikke fått noe betalingsanmerkning ettersom jeg kontaktet dem så fort jeg fikk innkassoregningen.

Gjest Serena
Skrevet

Tolker jeg rett: du har en ubetalt regning hos inkasso, men du syns det virker smart å ta opp enda ett lån?

AnonymBruker
Skrevet

Tolker jeg rett: du har en ubetalt regning hos inkasso, men du syns det virker smart å ta opp enda ett lån?

Har jo nettopp fått innkassoregningen så den blir betalt så fort lønnen er kommet inn så det er ingen problem med å betale den.

Når den er betalt så har jeg tenkt å kjøpe en vare til 2000kr på avbetaling om det gåt ja.

Bedre å betale 500kr i måneden istedenfor 2000kr på en gang.

Gjest Serena
Skrevet

Etableringsgebyr?

Rente?

Koster varen mer hvis du betaler den over fire gangen enn med en gang?

AnonymBruker
Skrevet

Spare først og kjøpe når en har råd?

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel firmaet som bestemmer om du får kjøpe mer når du har betalt det du skylder. Noen krever bare at tidligere handler skal være oppgjort, andre har en form for svarteliste hvor man havner hvis man viser seg som en dårlig betaler, alternativt at man kun får handle kontant.

Husk at slike avbetalingsavtaler er til for at butikken skal tjene penger, ikke du. Som oftest vil du altså tape på ikke å handle kontakt, de spekulerer i at kjøperen skal tenke som du gjør "bedre å splitte opp betalingene" og ikke få med seg at det i 90% av tilfellene påløper gebyrer.

Skrevet

Når den er betalt så har jeg tenkt å kjøpe en vare til 2000kr på avbetaling om det gåt ja.

Bedre å betale 500kr i måneden istedenfor 2000kr på en gang.

Det er nettopp sånn tankegang som gjør at du får problemer med å betale regningene dine.

AnonymBruker
Skrevet

Etableringsgebyr?

Rente?

Koster varen mer hvis du betaler den over fire gangen enn med en gang?

Klarna tar ingen ekstra kostader så lenge du holder deg til avtalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...