Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Samme fenomenet som du finner i u-land i Afrika det. Har noe med utviklingsnivå å gjøre (NB! Stooooor ironi her! NB!)

:hoho:

Skrevet

"- Det som vi har fått fram her, er bare en svært interessant hypotese, men det er mer sannsynlig at det har med språk og den tilhørende kulturen å gjøre, enn med andre ting, sier Teigen til avisen.

Mer sikker er han på at de funnene han har gjort, bør kunne styrke selvtilliten til alle nynorskbrukere."

Kan ikkje gjere anna enn å :D eg... :wink:

Skrevet
"- Det som vi har fått fram her, er bare en svært interessant hypotese, men det er mer sannsynlig at det har med språk og den tilhørende kulturen å gjøre, enn med andre ting, sier Teigen til avisen.

Mer sikker er han på at de funnene han har gjort, bør kunne styrke selvtilliten til alle nynorskbrukere."

Kan ikkje gjere anna enn å :D eg... :wink:

... og tenk, så finnes det allerede forskning som viser at bevisste nynorskbrukere er sikrere på seg selv enn de fleste andre! :)

(Burde sikkert ha skrive: ... så finst det alt forsking som viser at erklærte nynorskbrukarar er sikrare på seg sjølve enn dei fleste andre!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel..Min personlige forskning heller mere til at nynorskbrukere er negativt følelelsesorienterte, de griner og truer seg til det meste. De som bor i nynorskdistrikt er gjerne lavt utdannet, og med dertil tilhørende løsningsorientering...uten evne til å se realiteten i øynene..Samt at de tror at de kan forvente de samme tilbudene i de mest griskgrendte strøk av landet.

Skrevet

...ja, du virkar jo kjempereflektert, så den forskninga der bør me absolutt ta på alvor! :o

Skrevet
Vel..Min personlige forskning heller mere til at nynorskbrukere er negativt følelelsesorienterte' date=' de griner og truer seg til det meste. De som bor i nynorskdistrikt er gjerne lavt utdannet, og med dertil tilhørende løsningsorientering...uten evne til å se realiteten i øynene..Samt at de tror at de kan forvente de samme tilbudene i de mest griskgrendte strøk av landet.[/quote']

Jaså, du.

Og dette veit du mykje om, skjønar eg.

Det er vel med nynorskfolk som med samane, det er flest av dei i hovedstaden, og dei lever der midt mellom alle riksmåls- og bokmålsfolka, som anar fred og ingen fare.

Eg vil omskrive Sture Hansen i "Hallo i uken":

"På vegne av vanvittig mange: ALARM!"

:briller:

Gjest Anonymous
Skrevet
Vel..Min personlige forskning heller mere til at nynorskbrukere er negativt følelelsesorienterte' date=' de griner og truer seg til det meste. De som bor i nynorskdistrikt er gjerne lavt utdannet, og med dertil tilhørende løsningsorientering...uten evne til å se realiteten i øynene..Samt at de tror at de kan forvente de samme tilbudene i de mest griskgrendte strøk av landet.[/quote']

:wink: Og i tillegg glemte jeg; de krisemaksimerer alt, og har ikke evnene til å omstille seg eller tenke positivt.

Det holder ikke å tro at man kan endre en beslutning ved å dirre av harme eller plassere barn i front.....er nå min mening da.

Reflektert? Tror jeg har evne til å tenke langt mere konstrukitvt enn mange av de jeg omtaler her. Dessuten var dette min personlige forskning som sagt, ikke noe som skal offentligjøres i en forskningsrappoert. Hvorfor så oppskaket?

Skrevet

Jasså ? Er det "bygdedyr"-"offeret" som marer igjen ?

Det du sier henger ikke på greip, og jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du får alt dette fra :o

- At du gidder ?

Skrevet

Dette er vel ikkje anna enn ei stadfesting på det vi Aasen-tilhengjarar har visst i alle år, nynorsk-folk er noen kåte jævlar som ikkje gjer noko anna enn å pule.... ;)

Skrevet

Og Åsen sjølv var ein dameglad fyr!

Heia Åsen!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i å skrive nynorsk og det var vel ikke der jeg hentet mine seksere fra videregående..... :ler:

Men jeg syns nynorsk -og spesielt dialekter- er kult og det er bra at de som har nynorsk som hovedmål bruker det her inne. Sunt for noen og enhver......

Heia Pip og de andre!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Åh nai!! Kvifor snudde eg om etter ungdomsskulen??? :riste:

:) det gjorde eg og.. men eg slo attende til nynorsk, da

byrja å skrive bokmål da eg kom på ungdomsskulen (trudde det var "kult"), men vart modnare og meir sjølvstendig og tok eit val om å skrive nynorsk da eg byrja på videregåande

pga sammarbeid med oppgåver osv blir det mest bokmål det går i nå på høgare utdannelse, men eg brukar nynorsk privat.. alltid :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jasså ? Er det "bygdedyr"-"offeret" som marer igjen ?

Det du sier henger ikke på greip, og jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du får alt dette fra :o

- At du gidder ?

Henger det ikke på greip?

Hvor er nynorsk offisielt skriftspråk? Hva slags næringsliv finner man der? Hva slags muligheter har man der, på alle områder i livet?

Det er jo litt interesant at man blir kalt "offer" om man kommer md kritikk. Og det er faktisk ikke bare jeg som er innflytter som kommer med kritikk, det er like mye bygdefolk selv. Disse "nynorsktalere" omtaler også bygda si som der "sladder florerer og man ikke har annet å drive med".

Skrevet

Hvor er nynorsk offisielt skriftspråk?

Norge?

Norge har som kjent 2 (read them) 2 skriftspråk :wink:

Skrevet

Hvor er nynorsk offisielt skriftspråk?

I nesten 20% av kommunene her i landet, for eksempel.

Gjest Anonymous
Skrevet

I nesten 20% av kommunene her i landet, for eksempel.

Og hva er svaret på de andre spørsmålene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...