Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er det viktig å huske på at vekstestimering ikke nødvendigvis stemmer.

ja tror de sa alt fra -500g til +500g..........for jeg ble stresset, men i mitt tilfelle stemte vekstestimeringen, men vet om Maaaange dem bommer stort på!

Ja, får håpe at de har bommet litt (spesielt på denne siste målingen :sukk: - da det ser ut til at hun har flatet litt ut i vekst ) Det er også 3 forskjellige leger som har målt, og på 3 forskjellige apparater... Og det skal jo helst gjøres av samme lege og på samme apparat. Jeg er ikke overrasket over at hun er liten da, hadde vært mer i sjokk hvis hun hadde vært for stor :fnise: Jeg var selv knapt 3000g da jeg kom til verden, mens samboeren min igjen var dusmatur og rett over 2000g (fikk ikke nok næring) og måtte tas før tiden. Nå skal ikke han ha så mye å si på hun jeg har i magen nå sies det, men legen vi hadde i går sa at han så klart kunne ha en innvirkning på dette han også..

Så hadde de kunnet sagt direkte til meg at dette var pga. gener så hadde det jo ikke vært noe problem i det hele tatt, men de har vel ikke lov til det før de har frippelsjekket :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, føler med deg. Jeg hadde det akkurat på samme måte i begge mine svangerskap og fikk så mange velmente råd som ikke funket. Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, men jeg fikk samme råd som de ga til kreftsyke som er plaget av kvalme: Spis noe du vanligvis ikke spiser, dvs andre smaker, og små porsjoner på tallerkenen. Det hjalp litt i allefall så kanskje verdt et forsøk?

Av de tingene jeg faktisk klarte å spise litt av i første svangerskap var avokado og sushi (det var lov unntatt tunfisk da jeg var gravid, men vet ikke om det er lov å spise nå). Og mat med masse smak var lettere enn smakløs mat (taco av alle ting). I svangerskap nr 2 klarte jeg ikke å spise noe av det som jeg spiste i første svangerskap for bare tanken gjorde meg kvalm. Jeg kunne heller ikke spise/oppholde meg på kjøkkenet/spisestue så det var enklere å spise et sted der det ikke var så mange lukter (de satte vinduene på vidt gap når de kom med mat til meg).

Har ikke mangel på råd, nei ;) Spiser alltid kun det jeg vil ha, hvis ikke sier det bare "stopp", og det er så rart, for har ikke vært plaget med det før.. Av taco får jeg i meg 2 lefser faktisk :) Siste lefsen med mange pauser :fnise: Spiser det ganske ofte også, kanskje 2-3 ganger i uken :)

Har også begynt å gå meg ut for å handle måltidene mine.. Hjelper faktisk veldig :)

I dag har jeg vært å spise hamburger til lunsj.. Halve gikk i bosset da :sukk: , da ungen på nabobordet klarte å kaste opp såpass at han traff meg.. Stakkars liten :fnise: Godt jeg ikke er alene!! :gjeiper:

• 3 år senere...
Skrevet

Hei. Drar opp igjen denne tråden,da jeg sliter med det samme og lurer på hvordan vektnedgang påvirker fosterer mitt? Er det fare for å miste/at barnet blir skadet dersom jeg ikke får i meg nok mat? Spiser kun et par yoghurter om dagen (alt annet kommer opp igjen)

Skrevet

Barnet tar ikke skade, bare deg det går utover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...